DON'T MIX WORK WITH PLEASURE

Tji fick jag och mina planer på att blogga då jag kom hem inatt (Webblogg ur drift) och nu har jag naturligtvis förträngt allt livsviktigt jag skulle skriva om... Jobbade igår kväll på restaurangen, vilket var helt okej eftersom jag bara hade två matbeställningar på hela tiden - ett möhippegäng på 11 tjejer och ett par stammisar - till förtvivlan för "chefen" såklart som förbannade det varma vädret som förvandlat lokalen till en bastu... Det var verkligen sjukt varmt, gick omkring och svettades i linne hela kvällen... drack kopiösa mängder vatten och fick till råga på allt huvudvärk av eländet. Nu är en av ägarna bortrest hela veckan (en familj äger stället - pappan är kock, mamman sköter bar etc, sonen sköter all generell drift, honom jag benämnde som "chefen") så förhoppningsvis blir det lite mer jobb än vanligt, tisdag-torsdag-lördag om jag har tur!

 

Egentligen är det en evig tur att jag har extrajobbet där kvar, med tanke på att det i början hände lite saker mellan mig och sonen som hade kunnat komplicera saker och ting. Det började med att vi fick kontakt på en dejtingsajt i början av året... pratade en del både där och i telefon och bestämde oss till slut för att gå ut och äta middag. Det var jättetrevligt och vi dejtade ett par gånger till efter det - gick på bio etc - innan han erbjöd mig extrajobbet i samband med att tjejen han brukade ringa till var tvungen att sluta. Precis efter att jag hade börjat där fortsatte vi att ses lite löst, vi sov tillsammans ett par gånger i hans brors lägenhet som ligger i samma hus som restaurangen och var såklart livrädd att stöta på någon av hans föräldrar som också bor i huset på morgonen, inte så lyckat om de fattat att det var något mellan oss. Sedan rann det helt enkelt bara ut i sanden, vi pratade aldrig ens om det utan han bara fortsatte ringa in mig vid behov och vi slutade "jobbflirta" (lite trist, det är kul att ha någon att flirta med på jobbet). Nu är det som om det aldrig varit något mellan oss, vilket egentligen är skönt... att det inte sabbade jobbrelationen. Det är nog sant som de säger att man ska aldrig mix work with pleasure...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se