ONÖDIGT VETANDE

Idag känner jag för att lägga min tid på att fylla i ett gäng meningslösa frågor - hederligt snodda från Mr AlexSevilla, så here we go!

 

Namn: Ellinor (Eleonor om man ska tro passet)

 

Kallas: Eh... Ellinor. Elli i mellan- och högstadiet (gillade det aldrig). K kallade mig för något i stil med "pussgurkan" för ett tag sedan... det gör han nog aldrig om så som jag trackade honom för det!

 

Piercings: Ja, i naveln. Hade i näsan då jag var 15-16.

 

Tatueringar: Nej. Vill nog inte desperat ha någon heller... men vi får se - man vet aldrig.

 

Längd: 1,57

 

Har du ngn fobi? Jag är paniskt rädd för spindlar

 

Gillar du dina syskon? Ja, min bror är en reko kille han!

 

Måste du sy upp byxorna du köper? Oftast borde jag nog det, köper därför ofta byxor i highwatermodell så är de perfekta.

 

Ser du på Robinson? Inte sedan Tv3 tog över konceptet.

 

Sjuk humor? Den där frågan har jag aldrig fattat... vad är sjuk humor liksom?!

 

Gillar du bilar? Nej, jag kunde nog inte vara mer ointresserad...

 

Vad anser du om skånska? Det finns ful skånska och det finns vacker skånska. Tycker nog den de talar i Helsingborgstrakten inte är så tokig.

 

Har du en Lunarstorm? Ja, pinsamt nog (?) eftersom jag snart är 26 år. Dock  var det länge sedan jag var riktigt aktiv och sidan är rätt ouppdaterad. Tipsy heter jag för den intresserade.

 

Vad vill du bli då du blir stor? Den där frågan vill jag inte ens tänka på...

 

Favorit tv-program: Nip/Tuck, Desperate Housewives, The Amazing Race, The Block m fl.

 

Gillar du dina grannar? Har hejat på tjejen bredvid, de andra har jag inte sett röken av. De varken syns eller hörs uppenbarligen - passar mig fint!

 

Värsta känslan: Frustration

 

Människa som gör dig enbart glad: K faktiskt! Han har samma effekt som ett lyckopiller!

 

Människa som gör dig enbart ledsen: Ledsen vet jag inte... snarare irriterad. Det är min pappa.

 

Senast köpta skiva: Det var evigheter sedan (laddar ner). Vad kan det ha varit, Kent? Eller Turid.

 

Senast lästa bok: Linda Skugge "Akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad"

 

Vem fick du senast ett blandband av? Det var säkert 5-6 år sedan... Emma A.

 

Har du några fordon i din ägo? Mm, en gammal Volvo 86:a jag aldrig ens har kört... fick den till skänks vid årsskiftet, ställde av den direkt och ska nu sälja den till min bror om ett par veckor.

 

Jag vill vara: Rik och vacker såklart! Vill inte alla det? :)

 

Bästa sport: På tv kollar jag gärna friidrott i alla fall.

 

Hur ser folk dig? Förmodligen som rätt "duktig" och ambitiös... har höga krav på sig själv. Kanske som lite nojjig också.

 

Vad vill du helst ha nu? Ett välbetalt heltidsjobb som jag trivs med och kan utvecklas i. Ok, jag nöjer mig med en macka!

 

Är det många som läser din dagbok på Internet? Jag har ingen dagbok - jag har en blogg :)

 

Föredrar kall eller varm Oboy? Varm

 

Vad har du för intressen? Allt som intresserar mig

 

Vilken var din första konsert? Det minns jag verkligen inte alls. Säkert Mora Träsk eller något.

 

Är du pinsam på fyllan? Nja... nej, inte om jag inte får för mig att agera matchmaker åt mina vänner eller ringa/messa alla mina ex bara för att "prata". Det sistnämnda händer iofs ibland (kan någon konfiskera min mobil nästa gång jag går ut, tack?).

 

Är du blyg? Nej, inte egentligen

 

När kräktes du senast? Några månader sedan, kom hem på morgonen efter alldeles för mycket vin och skumpig bussfärd = inte någon bra kombo!

 

Vad tycker du är äckligt? Oliver. Lakrits. Sopor. Spyor. Mögel.

 

Tycker du det är jobbigt att ringa till någon? Det beror på till vem det är

 

Vad tycker du om sex före äktenskapet? Existerar motsatsen fortfarande?

 

Hur svarar du i telefonen? Med höger hand

 

Är du en bra flickvän/pojkvän? Det får vi verkligen hoppas... jag försöker åtminstone!

 

Somnar du med tv:n på? Aldrig

 

Är mustasch eller skägg snyggast? Måste jag välja så något i stil med tredagarsstubb.

 

Har du långa naglar? Nej, inte speciellt. De skivar sig och går av stup i kvarten.

 

Om du skaffar barn, vill du adoptera eller ha biologiska? Det senare, men skulle det bli aktuellt med min nuvarande någon gång i framtiden blir det nog det förra i alla fall.

 

Brukar du bli våldsam då du blir förbannad? Har väl hänt att jag slängt en och annan kopp/Walkman i golvet (*host host*) men generellt sett inte.

 

Mössa eller öronmuffar: Vilka valmöjligheter.... Basker.

 

När grät du senast? Fick tårar i ögonen då jag läste om någon som var dum mot djur för ett par dagar sedan. Annars var det kanske ett par månader sedan?


Kommentarer
Postat av: Anna

haha, det om helsingborgskan sa du bara för att du vet att jag läser ;)

Postat av: Ellinor

Anna: Hahaha, you caught me! Nejdå.. men har även en kompis därifrån så det är väl kanske därför jag är "luttrad"! :)

2005-08-19 @ 21:59:40
Postat av: Fi

Jag snor frågorna jag också...

2005-08-20 @ 09:51:33
URL: http://fi.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Fi: You do that...

2005-08-20 @ 13:36:27
Postat av: Sia

Visst är det konstigta tt man skäms lite för att man har en Lunar? Jag menar *massor* av folk som inte är fjortisar har ju det .. du och jag tex! ;-D

2005-08-21 @ 12:21:13
URL: http://murkla.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Sia: Visst är det så.. men den har ju lite "fjortisstämpel" - medelåldern ligger väl på 18 - sedan tycker åtminstone jag inte att där är speciellt kul längre (varför har man kvar den då kan man fråga sig!)..

2005-08-21 @ 13:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se