TUFFE BILL

Bill Murray

 

Tidigare ikväll halkade jag av misstag in på (reprisen av) Letterman Show - inte min favorit i vanliga fall - och tänk er min förtjusning då jag upptäckte att mannen ovan var en av gästerna. Är nog lite fixerad av honom (Bill Murray, för de som inte visste det) sedan "Lost in Translation" och även hos Letterman var han sådär subtilt tokrolig som bara han är. Såg väldigt sluskig ut dock i yvigt grått hår, ful (smutsig?) skjorta och shorts (!).

 

Bill är tydligen aktuell med en ny film, "Broken Flowers", vilket väl var anledningen till att han var där. Började fundera lite på att trots att man känner till honom sedan typ alltid har åtminstone jag svårt att komma på så värst många filmer där han har varit med. "Ghostbusters" såklart... och den där irriterande filmen med Andie McDowell ("Måndag hela veckan" eller något annat dumt på svenska) samt någon rätt ny film om dykare eller nåt som jag inte sett. Sedan står det still. Enligt hans filmografi på IMDB dock så har han medverkat i inte mindre än 44 filmer mellan 1975 och idag. Well, what do you know...


Kommentarer
Postat av: sparris

Dykarfilmen är nog The Life Aquatic with Steve Zissou och ska vara löst baserad på Jaques Cousteaus liv vad jag förstått. Vill se!

Postat av: Ellinor

That's right - så hette den ja'! Kanske vore värd att slänga ett getöga på...

2005-08-07 @ 13:08:59
Postat av: nike

bill murray härskar

2005-08-09 @ 19:15:19
URL: http://dearnike.blogg.se
Postat av: bstark

Jepp jepp, håller med till 100%, om det var en repris av Letterman så har jag nog sett den. Han är skön. Dock som du säger så har Letterman tappat, nästan aldrig kul å se på längre.

Nej Conan är det som gäller!

2005-08-14 @ 07:42:33
Postat av: Ellinor

Nike: Indeed.

Bstark: Det var en repris sedan dagen innan, men det var nya avsnitt - filmen har precis haft USApremiär tror jag. För övrigt så visst har Letterman tappat, men jag avskyr Conan.. han är helt fruktansvärt pinsam! Förstår inte hur han ska kunna ta över the Tonight Show efter Leno!

2005-08-15 @ 12:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se