DÅ LIVET KOMMER EMELLAN

På bloggfronten intet nytt.. eller alltså, livet tuffar på och har väl kommit lite emellan för "internetandet" nu på sistone. Till min stora sorg.. fast det väl egentligen är positivt. Idag är det iaf måndag och countdown till helgen och jul! Torsdag morgon lättar jag till Köpenhamn vilket är vad jag ser fram emot.. och fram till dess är det jobb, städa, baka och köpa de sista klapparna som gäller. Måste försöka jobba av en del på tidningen eftersom det kommer vara stört omöjligt att få tag i folk i mellandagarna men det känns lite som om alla redan tagit ledigt - telefonen är tyst och det råder liksom en loj stämning. Har iaf fått något spännande att bita i som nog är det mest intressanta hittills (säga vad man vill om kommunpolitik och reportage om små barn som lär sig att kompostera men spännande kan man inte kalla det). Är en lång historia men kan säga som så att det rör sig om mordbrand, hotbrev och granskning av polisens arbete.. och jag kommer inte att ha mitt namn på artikeln. Man vet ju aldrig vad galningar kan ta sig till. Nu ska jag i alla fall luncha lite. Wok. Trist.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Är du galen? Kommunpolitik är ju grymt spännande! Där är ett område Sveriges samlade lokalpress har mycket att bättra sig på!

Postat av: Ellinor

Drea: Som sagt.. det finns mer spännande saker att bevaka men vi (=jag) har iaf råkoll på kommunpolitiken här i byn kan jag lova..!

2005-12-19 @ 23:41:35
Postat av: Andreas

Bevaka ja! Det klarar man av. Men granska den förda politiken är man usel på. Svårt, javisst. Men ack så viktigt.

2005-12-20 @ 14:25:04
URL: http://andreasericsson.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Drea: Det har du nog rätt i, man gör så gott man kan men visst är det svårt. Inte minst för att man dessutom bör hålla sig väl med makthavarna - för informationsflödets skull.. balansgång där.

2005-12-21 @ 10:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se