LUGN & RO

Otroligt så lugnt och skönt det kan vara här på jobbet såhär i mellandagarna. Telefonen är knäpptyst, mejlen står stilla den med och redaktionschefen är fortfarande i Sälen. Det senare är det bästa av allt.. missförstå mig inte - han är en snäll kille (gubbe = 57) men lider lite av "egosjukan" som gör att allt förr eller senare måste handla om honom. Historierna han berättar har jag hört tusen gånger.. om jag säger något om mig vänder han på det och plötsligt står han i centrum. Om han alls lyssnar för ofta avbryter han helt enkelt. Trots det känner jag mig egentligen inte mindervärdig för jag vet att han ser mig som en relativ like. Han har aldrig fått mig att känna mig som en amatör på något sätt även om han ofta verkar tycka att han måste förklara att "såhär ligger det till..." på medelålders mäns sätt. Hur som helst kryper det ibland i mig av irritation över hans egoististiska stil - även om jag aldrig skulle säga någonting om det. Den här veckan är det i alla fall bara jag plus ansvarig utgivare här och det är sköööönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se