NARNIA - THE MOVIE

Narnia

Gårdagen bjöd även på (eller.. jag bjöd om man ska vara petnoga) fika + bio med C. Naturligtvis blev det Narnia i en fullsatt salong på Filmstaden Sergel och även om jag inte hade några direkta förväntningar innan (har inte läst böckerna) så går det nog i efterhand att konstatera att det var ett tag sedan jag blev så besviken på en "hypad" film. Jämfört med Sagan om ringen så var den bara så otroligt "platt" filmad.. full med sånadär filmiska misstag som vem som helst kunde se och - eftersom det var Disney - alldeles för sockersöt för min smak. Den enda som gjorde intryck var Tilda Swinton i rollen som White Witch, hon var grym och väldigt snygg genom hela filmen. Minns - som många andra - i ett töcken (jag var 9 år) BBCs tv-version från 80-talet som betydligt bättre och den (3 delar) har jag nu lagt till i min filmlista på Boxman så den ska ses vid tillfälle. I några år framöver väntar i alla fall ett antal Narnia-filmer till om allt går som planerat, tror att det är fem eller sex, så får hoppas på att de bättrar sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se