FREDAGSFYRA : BIBLIOTEK

Fredagsfyran (ja, jag vet att det är lördag men jag är lite sen av mig...) - via Günter - kommer här.

 

Tema: Bibliotek

1. När besökte du ett bibliotek senast?

Det var nog säkert ett drygt halvår sedan, då jag fortfarande bodde i Skövde. Har planerat att gå till det här i förorten, men av någon anledning har det inte blivit av.


2. Känner du att du har någon nytta av biblioteken?

Absolut! Mest till att låna facklitteratur (då jag pluggade) - vilket sparat mig många sköna slantar - men även en och annan skönlitterär bok har letat sig ner in på mitt lånekort. Våra bibliotek är en riktig tillgång som vi ska vara tacksamma över.

 

3. Vad är det bästa du hittat på ett bibliotek någon gång?

I bokväg (något annat kan jag inte komma på?) är det nog helt klart en nästan-ny lagbok som mot förmodan gick att låna hem på högskolebiblioteket i Skövde. Räddade mig under sommarkursen i juridik (VG, vad sägs om det va'!).

 

4. Finns det någonting biblioteken skulle kunna ändra på för att locka fler besökare?

Nja, neej... där finns ju allt - Internetuppkoppling för de som behöver det, cd-skivor, videofilmer, sköna soffor och massvis av böcker såklart! Lite trevligare bibliotekarier ibland kanske, företrädesvis på Stadsbiblioteket i Sthlm (bara en enda)...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se