"Makes shopping for fragrance a little easier"

Scentfinder

Klickade mig fram till Sephoras Fragrance Finder - utvecklad för att göra det lite lättare för oss som inte vill prova sig igenom ett helt sortiment att hitta en ny doft. Genom att basera valet på existerande favoriter ger den förslag på andra med liknande doftnoter. Testade ett par av mina darlings och fick till svar:

 


CLINIQUE SIMPLY

 

Rekommendationer:

Organza, Givenchy

Rush, Gucci

Truth, Calvin Klein

 

 


GUCCI EAU DE PARFUM II

 

Rekommendationer:

I love love, Moschino

Fuju Flower, Stacked Style (?)

Sport Jil Sander, Jil Sander

Envy me, Gucci

 

 


CACHAREL AMOR AMOR

 

Rekommendationer:

L'Instant de Guerlain, Guerlain

Max Mara, Max Mara

Touch of Pink, Lacoste

Apparition, Ungaro (?)

 


Så nu vet man vad man ska leta efter på parfymhyllorna nästa gång...


Kommentarer
Postat av: Helena

Visst är det smart. En del tidningar har såna listor ibland. Jag går alltid efter vad jag brukar gilla när jag ska testa. Vem orkar annars?

Postat av: Ellinor

Precis, fast det brukar vara svårt att veta vad annat man kan tänkas gilla eftersom man (=jag) ofta inte riktigt har klart för sig för det är för doftnoter etc i favoriterna. Fast nu vet man (=jag igen) ju :)

2005-07-20 @ 11:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se