BUS-problematik

Ville piffa lite igår kväll och BUSade således in mig med denna mkt trevliga produkt. Då den är "self-tanning LEG gel" smörjde jag följaktligen också bara benen och lite på fötterna (fult smutsmärke på hälen där jag var lite slarvig, men det kan jag ta). Men inte hela benen utan bara upp till knäna. Då uppstår naturligtvis denna problematik: Mycket fina, skimrande, jämnt lätt bruna ben men strax ovanför knäna finns en gräns (där jag inte smörjde längre) och ovanför den är det blekt. Väldigt blekt. Jag har inte alls något emot att smörja hela benen - dvs låren med - men mitt huvudbry är... var ska man sluta? Tar man baken med eller slutar man längst upp på låren? Och OM man smörjer in baken också, slutar man vid höfterna då eller var? Känner att jag inte riktigt kan gå omkring såhär, åtminstone går det bort att ha kortare kjol än till knäna så länge jag inte gör något åt det. Hur brukar ni BUSa benen? Och en annan sak... kan man använda BUS som är för benen även till ansiktet? Eller ser det konstigt ut i och med skimret i Lancôme-gelen? Måste spara $ och är därför lite motvillig att köpa nya Comodynes just nu och försöker jag sola på riktigt (det ÄR ju trots allt sommar) tar det evigheter innan jag får någon färg alls om jag inte åker utomlands.. Känner jag är full med frågor idag hur andra BUSar!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag BUS:ar oftast bara benen - det är de som jag tycker det är svårast att få riktig färg på samt är den yta som bäst behöver lite färg. Jag busar dem upp till troskanten typ.

Postat av: Hanna

Jag brukar smörja in hela kroppen.. Ungefär som med en vanlig creme. Fast jag använder budget-favoriten Niveas spray och den ger inte så mycket färg att det blir flammigt.

2005-06-15 @ 14:39:21
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Ellinor

Anna: Har samma problem, tycker det är hur svårt som helst att få färg på benen!

Hanna: Enda problemet med att smörja in hela kroppen är att jag tycker det är så jobbigt att behöva vara försiktig om man ska sätta sig osv, tar ju evigheter innan det torkar.. åtminstone min Lancôme. Plus att det ju går åt rätt mycket såklart..

2005-06-15 @ 20:48:02
Postat av: Helena

Jag rekommenderar att du undviker att bus:a ansiktet. Jag har själv gjort det misstaget. Minsta lilla miss syns så otroligt väl. Välj en färgad dagkräm istället, eller min favvo ett bronzing puder.

2005-06-15 @ 22:31:58
URL: http://www.lipglossbitch.se/blog
Postat av: Ellinor

Helena: Oj.. jag som BUSade ansiktet för bara nån timme sedan *rodnar* Har gjort det 2 ggr förut med Comodynes, första gången blev det snyggt - andra gången inte fullt lika bra. Nu använde jag Lancômen jag har på benen i vanliga fall.. får se om jag kan visa mig ute imorrn då! Man VILL JU så gärna ha lite färg i ansiktet, speciellt om man är en blekis som jag.. Får väl återkomma med rapport om hur det gick!

2005-06-15 @ 23:18:58
Postat av: Jonna

Önskar jag kunde vara till hjälp, men det kan jag inte. Jag gjorde nämligen samma sak sist jag busade... Bara upp strax över knäna. Såg lite töntigt ut när det var nygjort, om man säger så. Men jag kollar in om du får bra tips. Så jag också kan lära mig... :)

2005-06-15 @ 23:31:46
URL: http://www.kazaanmjao.webblogg.se
Postat av: iel

Mitt tips är att blanda BUS med din vanliga ansiktskräm, då blir det inte så kraftigt. Så kan du ju även göra "i slutet" av benen(fast med din bodylotion) så blir det en fin jämn övergång. Typ.

2005-06-30 @ 15:30:13
URL: http://iel.webblogg.se
Postat av: Helen

Jag gillar själv servetter bäst då det är så smidigt att ta med sig när jag är ute och reser (och reser gör jag mycket).

Comodynes är nog de bästa jag upptäckt än så länge och kommer nog fortsätta med dem. Jag rekommenderar dem starkt. För er som vill läsa mer om dem så köpte jag mina hos Eleven.se. Tror även att Kicks säljer dem.

2005-07-17 @ 01:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se