Hett beautyshoppingtips

Btw så MÅSTE jag tipsa om senaste "fyndet" - Drugstore.com / Beauty.com. Länk för beställning från Sverige här. Helt amazing... (nu orkar jag inte länka till alla produkter jag räknar upp nu) här hittar du bland MYCKET annat wanna-have Redken schampoo/balsam/behandling (kan ju ta som prisexempel schampoot som kostar ca motsvarande 65:- mot 250:-  på min lokala salong!), smink från NARS (gå in under knappen Beauty.com som sagt), underbara Philosophy, Clear Eyes, toppenbra Carmex lipbalm (kostar en tia!), Smith's Rosebud (härligt läppbalsam) och allt det där andra som antingen inte finns i Sverige eller kostar en förmögenhet. Nu vet jag inte hur mycket frakten går på + att ju risken alltid finns att man åker på tullavgifter då man beställer från USA men man sparar ju så mycket pengar om man gör en stor beställning att det lär ju vara värt det! Ska definitivt göra ett STORT inköp så snart ekonomin tillåter....


Kommentarer
Postat av: Linda

clear eyes!? oj, vad roligt! det som man annars bara kan köpa när man är på utlandsresa! *måste beställa*

Postat av: Linda

ps. rosebud´s kan du numera beställa från svenska sajten appleheart.se

2005-06-15 @ 09:43:20
URL: http://lindarling.blogg.se
Postat av: Eleonore

Måste kollas upp :)

2005-06-15 @ 09:44:29
URL: http://ytligheter.webblogg.se
Postat av: Eleonore

Typiskt, på appleheart var man tvungen att beställa för minst 350 kr. Jag som var redo att göra ett inköp.

2005-06-15 @ 10:37:52
Postat av: Eleonore

We are sorry, but due to licensing restrictions we are unable to ship this product to your country. Please remove this product from the cart.

Så står det när jag försöker beställa NARS. Rosebud gick bättre.

2005-06-15 @ 10:40:32
Postat av: Linda

eleonor: har du beställt nu? hur mycket gick frakt & tull osv på?

2005-06-15 @ 11:01:25
URL: http://lindarling.blogg.se
Postat av: Ellinor

Linda: Beställer man över $25 får man tydligen gratis frakt - även internationellt. Det enda man inte verkar kunna beställa pga dessa "restriktioner" är smink från NARS, suck..

2005-06-15 @ 11:04:59
Postat av: Linda

: /
well...ännu ett lyxproblem.

2005-06-15 @ 11:17:32
Postat av: Ellinor

Hm. Vet inte om det är var ett så bra tips nu plötsligt. Testade att lägga in en beställning med det jag ville ha för att se vad det skulle bli och dels så är två av grejorna också "restricted", dels så visst får man gratis frakt inom US men måste fortfarande betala den internationella + avgifter etc. Totalt ca 450:- extra. Lite VÄL saftigt :(

2005-06-15 @ 11:23:29
Postat av: Eleonore

jag beställde heller aldrig. Min Rosebud skulle kosta 300 kr. Ganska mycket när själva grejen kostar 50 kr. Man får nog lägga en mycket stor beställning om man ska tjäna på det.

2005-06-15 @ 15:42:26
Postat av: Ellinor

Eleonore: Ja, eller sambeställa med någon.. tror jag ska satsa på det senare i sommar/höst då ekonomin ser lite bättre ut. Tjänar ändå på det eftersom jag köper massa Redken-schampoon som kostar multum här, men visst var frakten hur dyr som helst :(

2005-06-15 @ 20:44:20
Postat av: Ilias

Hinner ni aldrig fika när ni är ute och shoppar? Om ni fikar, var går ni då? Rekommendera gärna något ställe.

/Ilias

2005-06-16 @ 16:44:36
URL: http://kaffenjutning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se