Insomnia

Here comes "the big secret" varför det inte alltid blir så alldeles mycket bloggande på dagtid för min del för tillfället ... (om någon nu lagt märke till det) ... och det är för att jag lider något otroligt av insomnia. Är man arbetslös - som jag är nu, har bara ett extrajobb jag hoppar in på någon kväll ibland - så är det verkligen extremt svårt att motivera sig att gå upp då man inte behöver. Det blir att man sitter långt in på nätterna istället och således sover som en stock dagtid. Som idag då jag somnade först vid 6-tiden imorse och i stort sett sov fram till för någon timme sedan (fast jag varit duktig och satt mobilalarmet på 11). Det är verkligen otroligt enerverade.


Egentligen är det inte direkt kopplat till att jag är arbetslös nu heller, det här med sömnlösheten. Det började för tre somrar sedan då jag också gick utan sysselsättning och hamnade i samma onda cirkel. Sedan har det kommit och gått sedan dess, även då jag pluggade i Skövde mellan hösten 2002 fram till januari i år... eftersom det inte är någon 9-till-5-grej utan man kanske har lektioner 6-8 h/vecka (åtminstone den utbildningen jag gick) och resten av tiden är upp till en själv att lägga upp så man får saker och ting gjorda. Det funkade inte för mig helt enkelt, dels för att jag är en utpräglad nattmänniska, dels för att jag behöver struktur och ordning och har svårt för att dela upp min tid på egen hand om jag ska hinna med allt och dels för att jag hade en kissemiss som också höll mig vaken om nätterna. Som dömt att misslyckas med andra ord.


Kanske någon som varit i samma situation och har några smarta tips på hur man tar sig ur den onda cirkeln?


Kommentarer
Postat av: Anna

ja jag är exakt likadan, kommer bli en lång sommar. vad jag gjorde var att jag började jobba natt, det fungerade skitbra! men det är kanske inte din grej att jobba som väktare? hmmmm...

nu i sommar måste jag gå upp vid sex de dagar jag jobbar, men det är ju bara drygt två dygn i veckan, så alla andra dagar kommer jag sova för länge, som idag, blev väckt av telefonförsäljaren Mikael 11, så jag kommer aldrig somna inatt och ska upp vid sex imorron, vilket leder till ett zombieliknande tillstånd hela dagen imorron...*Suck*

jag behöver oxå tips känner jag, eller självdisciplin....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se