Juicydress-lookalike

Tack vare Eleonores tips halkade jag in på ännu en sida med finfina kläder. Förutom den tjusiga klänning som Eleonore var inne på (den var verkligen hur söt som helst!) lyckades jag hitta en tubklänning, akkurat som Juicy och i ungefär samma prisklass med ($88).

Almost like JuicySer ut såhär


Måste säga att jag tycker de är hur fina som helst. Har länge suktat efter en sådan och t o m varit nära att köpa en (fast Juicy då) på eBay men lyckats stoppa mig själv med motiveringen att efter den här sommaren kommer jag aldrig någonsin att använda den igen. Verkligen en "one season only", ungefär som jag tror det är med t ex boleron och Juicy mjukisseten med. Så jag ska försöka hålla mig. Tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Harriet

på tal om ingenting, vet du vad man har för amerikansk storlek om man ligger på 38-38,5?

Postat av: Ellinor

US strl 6 ska ju motsvara en svensk 38 tror jag (8 är 40).. i alla fall enligt sådana där tabeller. Hoppas det hjälpte :)

2005-06-14 @ 18:10:35
Postat av: harriet

Jaa.. Tackar :)

2005-06-14 @ 22:22:17
URL: http://chicnsilly.webblogg.se/
Postat av: Polly

Jag letade på nätet efter någon storleksomvandlingstabell, och där stod det att 8 mostvarar 36 och 10 är 38?! Hm, det här känns risky, man kanske ska hoppa in i nån butik och prova... :-)

2005-06-15 @ 15:55:18
URL: http://pollyspersonliga.blogspot.com/
Postat av: Polly

Nämen, det funkar ju!! :-D

2005-06-15 @ 15:55:42
URL: http://pollyspersonliga.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

Polly: Fast det där är brittiska (UK) storlekar, där motsvarar 10 en svensk 38. På Asos.com finns omvandlingstabeller till såväl UK som US storlekar.

2005-06-15 @ 20:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se