Morfin, någon..?

Vaknade imorse (eller okej, för sisådär 1 h sen) av att min vänstra visdoms-/kindtand - om det är den i överkäken eller underkäken kan jag inte avgöra - som de senaste dagarna börjat göra lite väsen av sig nu fått spatt fullständigt för det gör sååå ont! Sist de skedde var för ett par månader sedan då jag hade så ont att jag på allvar funderade på att gå och dra ut skiten, men så gick det plötsligt över och jag glömde helt av det. Nu vete 17 om jag inte borde ta tag i det i alla fall på måndag.. Inte nog med att det kostar många balubas som Nippertippan inte har just nu, efter den här artikeln känner jag dessutom att min tandläkarskräck har förvärrats. Men vad är det man säger - face your fears...


Kommentarer
Postat av: Elin

Oooh tandvärk suger. Stackars dig !

Postat av: sara

Dra ut - det finns inget som är värre än tandvärk. Jag har dragit ut tre visdomständer efter sån där fruktansvärd värk... stackars dig...

2005-06-04 @ 15:35:03
Postat av: Ellinor

Sara: TRE visdomständer?! Oh my God, gjorde det mycket ont? Jag vet att jag borde gå, men förutom att det kostar massa $ + tandläkarskräcken ser jag heller inte fram emot kommentarerna som kommer då det avslöjas att jag inte varit och kollat tänderna sen jag var 18 (är nu 25). Ungefär som då man går till frissan och hon bannar en för att man inte använder inpackning så ofta som man borde...

2005-06-04 @ 16:27:34
Postat av: sara

Så gjorde jag också - sket i att gå när det började kosta... Jag är skiträdd för tandläkare, har hittat en nu som är så snäll så jag tillomed har slutat ringa och ljuga om att jag tyvärr har blivit sjuk ;)

Att dra ut en tand gör inte alls ont, det knakar lite och jag lovar - att slippa tandvärken gör att själva utdragningen känns njutbar.

Nu går jag till Ylva, min tandhygenist två gånger per år och slipper träffa farbror tandläkare alls, plus att hon inte tjatar så mycket om tandtråd. bara lite.

2005-06-04 @ 20:10:57
Postat av: Yasmine

Hejsan.... jag har tandlakar skrack sa det heter duga... har inte varit hos tandlakaren sedan jag var 17.... nu ar jag 22 sitter pa semester i Marocco... och angrar sa fruktansvart att jag inte fixar mina tander tidigare.. har harf tandvark i 2 veckor plus att jag inte kan ata ordentligt eller sova... fixa tanderna for er egen skull...lycka till..

2006-07-31 @ 21:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se