SMINKDUELLEN

Beautiful

 

Hoppar på duellen om smink som just nu florerar lite här och där. Ursprungsidén var dock Sessans.

 

 

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?

Varierar kraftigt med min ekonomiska status! Men mellan 300 och 1000 kronor är nog ett rätt rimligt svar.

 

2. Vad väckte ditt intresse för smink?

Jag vet verkligen inte alls - en önskan att göra det bästa av mitt utseende kanske. Men eftersom jag sminkat mig sedan barnsben (10 års ålder, rätt hemskt egentligen!) är det kanske troligt att jag påverkades av mamma, vänner och dylika influenser.

 

3. Favoritmärke? Varför?

Smink: M•A•C (rikt på pigment) Lancôme (passar mig helt enkelt)

Hudvård: Biotherm (allt från skrubb- till ansiktskräm)

 

4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?

Oftast blir det nog Åhléns City eller Kicks, på nätet eBay/Tradera. VÄLDIGT sugen på att beställa både från HQHair.com och Drugstore.com/Beauty.com så det kanske kan bli nya favoriter.

 

5. Nämn något som kännetecknar din makeup?

Subtilitet skulle jag vilja säga. Gillar inte då det ser för sminkat ut och får ibland kommentarer från vänner att lägga på lite mer... Något jag (nästan) alltid använder är dock concealer under ögonen, rouge, ofärgad mascara och läppglans.

 

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?

Har gjort många av båda delarna men ett par dåliga köp var t ex ett plommonfärgat lipgloss från Make Up Store (SO not my colour!) samt alla mousser/geléer/hårsprayer jag investerat i trots att jag inte använder det. Bra köp inkluderar pigmentskuggorna från M•A•C, Lancômes Flash Retouche (concealer) samt otalet hårprodukter.

 

7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?

Hjälp, det minns jag inte alls! Då det gäller mängden smink så antagligen inte så annorlunda mot vad jag gör nu. (Förutom då jag var 10 år och frossade i rosa/blå ögonskugga + blå mascara. Hey, det var ju 80tal...)

 

8. Bästa hudvårdsprodukterna?

Estée Lauder Sparkling Clean Oil Control Foaming Gel Cleanser

Biotherm Aquasource Non-stop dagkräm (den gröna)

Lancôme Premordiale Optimum Yeux

 

9. Bästa makeup-produkterna?

Pigmentskuggorna från M•A•C (min favorit är "Melon")

Lancômes Flash Retouche jag redan skrivit om...

NARS "Orgasm" rouge

Isadoras genomskinliga mascara (använt i många år, både bra som primer och till att få styrsel på ögonbrynen)

 

10. Bästa hårprodukterna?

Redkens Color Extend schampoo/balsam/treatment

Lee Stafford Flat Iron Protection Shine Mist (underbar budgetprodukt)

Sebastian Threads Micro Mesh Styler

Biosilk Silk Therapy

 

11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?

LUX duschkräm (den rosa med små pärlor)

Biotherm Anti-Drying Body Milk

ACO Time Shimmering Bodylotion Q10

 

12. Bästa skönhetsbloggen?

Finns ju inte så många renodlade (skulle vara Lipgloss Bitch då) utan det är flera jag tycker skriver intressanta inlägg om make-up och hudvård, även om det kanske inte är huvudfokus i bloggarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se