EN CAPRICCIOSA, TACK!

Capricciosa
Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker den var bra eller inte, Capricciosa alltså som jag kikade på lite tidigare idag. Det första som slår mig är den otroligt dåliga läppsynkningen vilket nästan är det enda jag kan tänka på den första halvtimmen. Otroligt irriterande och oproffsigt gjort. Sedan är det den väldigt märkliga castingen då det kommer till dialekter.. filmen utspelar sig i Malmö men pappan (Rolf Lassgård som är bra som vanligt) pratar stockholmska/norrländska, mamman göteborgska, äldsta sonen breeeed skånska, dottern någon märklig blandning av göteborgska och skånska (?!) och yngsta sonen någon som väl närmast kan liknas vid stockholmska. Noomi Rapace pratar också stockholmska. Tänker man inte på sådant som castingansvarig?! I allt kan jag väl säga som så att bortser man från de här detaljerna + början av filmen som är rätt "hoppig" så är den okej - rätt gripande på sina ställen och framkallar faktiskt en och annan tår. Får en trea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se