Mascaramania

Riktigt bra tajmat (med trista november då man måste inhandla så mycket nytt.. varma ytterkläder, skor, julklappar..) att mycket smink verkar ha en förmåga att ta slut på samma gång *suckar*. Mest angeläget är concealern (Lancôme Flash Retouche) som börjar bli lite skunkig samt mascaran (Lancôme Hypnôse) som visst hängt med lite längre än de tre månader som är idealt.. Närmare bestämt typ drygt dubbelt så länge men så börjar den också dofta lite originellt. Har varit rätt nöjd med Hypnôse, är egentligen inte den som använder svart mascara varje dag (däremot genomskinlig för att få stuns på fransarna) eftersom jag känner mig så sminkad då. Går ju dessutom och färgar fransarna på salong så behovet är inte akut. 

Trots det så vore det skojigt att prova på någon ny igen (tror aldrig jag köpt samma mascara två gånger i rad någonsin - förutom den genomskinliga då som jag kört med i säkert tio år). Det jag är ute efter är en med rätt tunn konsistens samt smal och gles borste - lättare att komma åt alla fransar då. Var och kikade på DiorShow igår som det ju brukar pratas om men borsten var ju på tok för tjock och klumpig.. och att stå och prova den på riktigt i butik med alla bakterier är kanske ingen höjdare. Så nu är jag helt blank på andra idéer, någon som har några förslag? Vad använder ni t ex?

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag brukar också vilja ha en lite mindre borste, men nu har jag Dior Show och den är verkligen hur bra som helst! Inga problem att komma åt i ögonvrån alls, även om man kan tro det.

Postat av: sara

håller med Agneta - Diorshow är den allra bästa!

2005-11-02 @ 14:59:11
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Helena

Min favvo är MagnaScopic från Estée Lauder. Men det är en "fläska på" mascara.
Har du testat Maybellines i rosa hylsa med grön kork? Den har en nätt borste. Kändes för blöt för min del, men kan ju kanske passa dig om du vill ha tunnare konsistens. En kompis till mig har använt denna i 12 år och hon skulle aldrig få för sig att byta. Så den är säkert åtminstone helt ok ;)

2005-11-02 @ 16:33:27
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Ellinor

Agneta & Sara: Låter lovande.. kanske skulle testa den ändå då. All is not what it seems..

Helena: Maybellines rosa har jag testat, den är också helt okej. Äsch, fattar inte varför jag lägger ner så mkt energi.. hinner ändå aldrig använda klart min mascara innan den blir för gammal. Man kanske skulle köra på nån billig variant bara. Men ska iaf gå och kika på MagnaScopic även om det lät som om det inte riktigt var min pryl..

2005-11-02 @ 17:27:57
Postat av: lill-elin

min favorit är cliniques "naturally glossy" i färgen jet black.tunn bra borste, inte kladdig, och som namnet antyder ser den naturlig ut.kanske något för dig?

2005-11-03 @ 09:01:14
Postat av: Eleonore

Jag gillar också Dior Show men om du vill ha en bra volymgivare med mindre borste så är Cliniques High Impact riktigt bra :)

2005-11-03 @ 19:14:44
URL: http://www.jonkoping.nu/ytligheter
Postat av: Ellinor

Lill-Elin: Var och kikade på den igår.. ett bra tips! Ska fundera lite till.

Eleonore: Egentligen är det inte volymen jag är ute efter utan snarare längden. Aldrig testat någon Clinique-mascara, kanske dags nu..

2005-11-04 @ 16:40:23
Postat av: sandi

den allra senaste från Lancome ær en superførlængare! Anvænder Dior Show nær jag ska gå ut før maximal volym och sen den senaste från lancome længst ut på topparna...det gør underverk. Lancomen anvænder jag till vardags annars. kommer inte ihåg vad den heter, men den kom før ngn månad sedan men den heter ngt som ....tencil

2005-11-05 @ 15:26:29
URL: http://www.sandi.blogg.se
Postat av: Li

Lash Discovery från Maybelline!
Den ger inte megafransar men förlänger lite och klumpar aldrig. Lite smidig borste som kommer åt överallt!

2005-12-17 @ 14:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se