VÄRDO

Ska inte tråka ut er med detaljer om den värdo, stressiga dag jag har haft men den har i alla fall inkluderat: en resa till Långbortistan (Farsta) för reportage på gymnasium i samband med en "näringslivsdag", lunch + överlämning av borrmaskin till bror på Universitetets Lewinsky's samt möte med praktik-ansvarige-snubben och bihang på redaktionen. Det sista var skitjobbigt.. krångligt att förklara men de vill ju ha mig kvar på tidningen efter praktikens slut vid nyår men om AF ska chippa in med pengar för det måste jag ha varit arbetslös 1 år - vilket jag egentligen har den 21/1 men på något sätt har jag åkt ur deras system och står bara som arbetslös sedan den 10/6. Har skriftligt bevis att jag är registrerad sedan januari men måste dit och tjafsa med den ansvarige imorgon och få dem att ändra det i datorn också.. annars tänker de i så fall förlänga praktiken 1/2 år (vilket tidningen såklart vill = bra med gratis arbetskraft så länge som möjligt och jag inte vill = måste fortsätta jobba extra på restaurangen så mycket som jag gör för att gå runt ekonomiskt... då kommer jag gå in i väggen förr eller senare). Ni hör, hur jobbigt som helst och allt det här har gjort att jag har haft magknip hela dagen. Tog nyss ett varmt bad för att slappna av men det är svårt, tankarna maler och maler.. Förlänger de praktiken tänker jag iaf börja söka "riktiga" jobb igen även om det karriärsmässigt vore bättre att vänta tills det blir fast på tidningen. Men jag vägrar att jobba ihjäl mig 6 månader till, det är ju vetskapen om att det blir bättre efter nyår som får mig att härda ut! Suckelisuck. Jag hatar byråkrater.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men alltså.....kan de inte anställa dig på riktigt riktigt??? Eller det är för dyrt, som du sa, gratis arbetskraft....

Postat av: Ellinor

Anna: Eftersom det nu är möjligt med stöd från AF vill de naturligtvis ha det. Eftersom tidningen är helt annonsfinansierad är ju budgeten rätt tajt.. Undrar just om de skulle anställa mig om de inte fick stöd.. det blir ju iaf billigare än all frilans de skulle tvingas ta in om jag inte var där. Hmpf.. ja, vi får se hur det slutar!

2005-11-08 @ 19:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se