YOGITE

Yogite
I fredags på jobbet (restaurangen) fick jag med mig en tepåse hem som kanske inte såg så spännande ut (reklamte från Telge energi) men doftade desto godare. Innehöll kanel, kardemumma, nejlika, ingefära och svartpeppar om jag inte minns fel.. ett riktigt julte mao som var smaskens! Nämnde det för mamma i telefon som berättade att det lät som Yogite vilket de brukar köpa på hälsokostaffärer (hon och hennes sambo är lite New Age.. vad nu det hade med saken att göra!). Igår kväll ringde den ömma modern upp igen, bara för att säga att de varit på ett ställe på Odengatan och inhandlat just ovanstående Yogite (den klassiska varianten) till mig. Gott - ser fram emot att komma och hämta det!


Kommentarer
Postat av: Becca

Åh.. det är min absoluta favorit. som gjort för mysiga vinterkvällar med tända ljus och filtar. Det hjälper julstämningen lite på traven när inte snön har kommit än..

2005-11-22 @ 12:21:43
Postat av: emma

så gott... känns som jag måste byta ut chai teet mot ngt annat.. säljs det bara i hälsokost affärer?

Postat av: Ellinor

Becca: Mmm, precis den känslan jag fick då jag drack det!

Emma: Jag tror det, men är inte säker. Har ju själv inte varit och köpt det utan skickade mor :) Är rätt less på Earl Grey så det här känns som ett bra alternativ ett tag..

2005-11-22 @ 12:45:25
Postat av: Sandra

mm det e min favoo. dricker det oftast runt jul och äter lussebullar till ;-P

2005-11-22 @ 12:48:58
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag är fullständigt teberoende denna hösten och fick på samma sätt som du av en slump med mig en påse YOGI. Med smak av choko. LJUVLIGT! Så komiskt sammanträffande, för jag surfade runt om Yogite sent igårkväll och laddade hem en bild för att visa på "Mitt liv" idag. Mm.. så gott det är.

2005-11-22 @ 12:49:19
URL: http://sofiesdagar.webblogg.se
Postat av: Sofie

Till Emma: det går att beställa för 37 +10 kr porto på http://www.solbutiken.nu/catalog/index.php?cPath=3_10&sort=2a&page=2

Sofie

2005-11-22 @ 12:51:16
URL: http://sofiesdagar.webblogg.se
Postat av: Madeléne

Eller i din närmaste hälsokost, för billigare penning... 35kr brukar det kosta. För de som är på söder i Sthlm rekomenderar jag GRYNING som ligger vid medis (gå mot Vitan med McD i ryggen). Jättebra affär om man vill ha såndäringa och annat ekologiskt/veganskt/vegetariskt whatever!

2005-11-22 @ 13:40:13
Postat av: emma

tackar.

2005-11-22 @ 14:09:33
URL: http://dolcevita.webblogg.se/
Postat av: Ellinor

Sandra: Mums, nu blev jag sjukt sugen på lussekatter med!

Sofie: Bloggtelepati.. ;) Choko, lät intressant - det finns ju massa olika smaker att välja emellan, får pröva sig fram!

Sofie: Bra tips om man inte har ngn hälsokost i närheten..

och

Madélene: Bra tips om man är på Söder med!

2005-11-22 @ 14:13:03
Postat av: Sara

Ett annat gott Yogi te är Sweet chili. Det värmer gott i vinterkylan.

2005-11-22 @ 15:12:48
Postat av: Terése

Mmmm, det är verkligen gott! Det är så bra för att det är koffienfritt också, så man kan dricka det sent på kvällen!

2005-11-22 @ 18:35:54
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Sara: Planerar att dricka mig igenom hela Yogite-sortimentet nu.. ;)

Terése: Koffeinfritt, det visste inte jag - extra bra då!

2005-11-23 @ 20:21:34
Postat av: Sofia

Också en av mina favoriter! Köper på hälsokost eller i Govindas lilla butik.

2005-11-23 @ 20:47:25
URL: http://cashmere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se