I MIN GARDEROB

Lite sen på den här listan jag sett hos flera stycken av er vid det här laget men här är min version!

MIN KLÄDSTIL: Bekväm elegans kan man nog beskriva den som. Är aldrig nerklädd, men får däremot se upp så att det inte blir motsatsen. Inte riktigt lika uptight som för ett par år sedan dock - inser mer och mer vikten av bekvämlighet också.

MINA FAVORITDESIGNERS / MÄRKEN: (Nu bortser jag till viss del från vad ekonomin säger) Day Birger et Mikkelsen, Marlene Birger, Munthe plus Simonsen, Rodebjer, Bruuns Bazaar, Marc by Marc Jacobs... the list goes on and on! Men jag gillar danskar.

KLÄDBUDGET VARJE MÅNAD: Varierar stort, speciellt om det är något större inköp som "behövs" göras (jacka, skor...). Men något blir det ju alltid. Ca 500-3500 då.

MIN STILIKON: Paola är rätt cool även om jag själv inte skulle klä mig som henne. I övrigt blir jag mest fascinerad av tjejer man ser på stan som vågar "sticka ut".

Paola
Paola (iofs inte i en av sina bästa stunder)

MITT MODEMÅSTE I HÖST: Pennkjolar (+ något utställda varianter med för den delen), ovanliga koftor i vackra färger (mossgrönt, aubergine), bruna stövlar (ja, jag gillar mina nyinköpta!)

MIN VÄRSTA MODEMISS: Tja, vad sägs om 80-talsjeansen nyligen...

MITT VÄRSTA KLÄDMINNE: Alla de gånger jag klätt mig för tunt och nästan frusit häcken av mig...

MITT BÄSTA KÖP: Mina svarta stövlar från ?, min beiga läder-/mockajacka från Hollies

MITT SÄMSTA KÖP: Alla billiga Din Sko-stövletter som inte ens hållt en säsong, Dr Martens-kängor, dyr skinnjacka från Rocco-Barocco...

MITT FAVORITPLAGG: (Just nu då) Svart kjol med tyll, ett Tradera-fynd. Stickad omlottkofta i aubergine från La Redoute.

MINA FAVORITSKOR: (Också just nu) Bruna stövlarna från La Redoute. Guldballerinor från Din Sko.

MINA FAVORITJEANS: Ett par slitet mörkblå, bootcut med låg midja från Tipster / La Redoute tror jag.

MITT DYRASTE PLAGG: Antagligen ullkappan i aubergine, köpt någonstans i Zürich.

MITT SMYCKESKRIN: Oj, allt mellan himmel och jord. Men det mesta är fejk. Och jag har aldrig mycket av innehållet på mig samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Polly

Jag ska samla mod, sen ger jag mig nog också på denna. Värre än smikgrejen kan det nog i allfall inte bli för min del! ;)

2005-10-06 @ 18:48:44
Postat av: Ellinor

Polly: Äsch, inte ta det så allvarligt nu.. ;)

2005-10-06 @ 20:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se