KANINKOKERSKAN

Boysarestupid
Helgen har verkligen varit crap. Blev faktiskt ledsen på riktigt över att Klaus glömde bort dagen D så jag ställde in både utgången igår samt familjeträffen för att fira mig som skulle ha ägt rum idag. Överdrivet kan tyckas... men faktum är att det inte bara var det där med Klaus - ytterligare två väldigt viktiga personer i mitt liv kom inte heller ihåg det och det gjorde att jag kände mig rätt värdelös. Det ena hyste jag väl egentligen inte så mycket tilltro till då allt kommer omkring, han har haft noll koll på då jag fyller år under alla de drygt tre år som vi känt varann (jag kommer alltid ihåg hans dock) men nu visste han faktiskt om det... men den andra - som står mig väldigt nära - är jag rätt besviken på.

Poletten trillade i alla fall ner för Klaus igår eftermiddag då jag fick sms
Oj. Jävla jag glämta din födsels dag. Grattis grattis grattis. Puss puss puss puss.
Han bad inte om ursäkt och han har inte ringt. Kan inte hjälpa att jag tycker det här känns olycksbådande, han berättade dessutom för mig en gång att han vid ett tillfälle glömde sin dotters födelsedag. Sin dotter och sin flickvän... jag tycker inte det spelar någon roll hur upptagen man är - sådant gör man bara inte.

En av mina dåliga sidor är att jag nog dessvärre är ganska långsint och stolt. Det gör detsamma att jag aldrig är arg på riktigt någon längre stund, det tar ett tag innan jag forgive and forget. Innan jag fick sms:et igår hann jag både ta bort vår gemensamma profil på en nätsajt samt slänga hans Dubbeldusch som stod och såg ful ut i mitt badrum. Hade han haft några andra ägodelar här hade jag antagligen skrotat dem också... ja, ni hör! Har inte svarat på hans sms och skulle han ringa tänker jag banne mig inte heller svara på några dagar - kan gott få svettas lite. Det låter nog rätt fånigt, men jag tycker det är viktigt att markera... har blivit trampad på alldeles för många ggr (inte av Klaus men av andra) och bara viftat bort det trots att det inte alls varit okej och så tänker jag inte hålla på längre. Fight for my right. Haha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade du inte redan tidigare konstaterat att leka alla dessa lekar inte fungerar? När ska du ta det till next level och sluta leka barnlekar i stil med dessa?

2005-10-16 @ 12:33:20
Postat av: Ellinor

Anonym: Jaha, vad tycker du jag ska göra då? Bara förlåta honom och låtsas som om allt är okej...? Vad skulle "the next level" vara då? Vet dessutom inte om jag har så mycket till övers för folk som kommenterar men inte ens kan sätta ut sitt namn.

2005-10-16 @ 12:36:38
Postat av: Louise

Förstår att det måste kännas riktigt jobbigt/tråkigt att han inte kom ihåg din födelsedag.. Håller med dig, hur upptagen man än är, får man liksom inte glömma sådana saker. Och man kan ju tycka att han kunde be om ursäkt och gottgöra dig när han kom på det.. nu ska inte jag döma ut honom, men ändå.. Hoppas han tar sitt förnugt till fånga!

Postat av: Anonym

Konfrontera, inte ignorera och leka "syns inte, finns inte".

2005-10-16 @ 12:44:14
Postat av: Alex

Håller nog med anonym lite....i den sista kommentaren....det är bättre att konfrontera och skälla skiten ur honom....brukade själv köra med "isa ut folk med tystnad" men det funkar inte alltid, för folk fattar inte....alltså är det bättre att attackera och ge dem ett litet helvete....och att inte be om ursäkt för en sån glömska är lågt tycker jag.....kastrera honom.....men le vänligt under tiden och säg att det är för hans eget bästa...... ;-)

2005-10-16 @ 13:22:58
URL: http://alexsevilla.webblogg.se
Postat av: Stina

Måste nog också hålla med den anonyma. Vad ska du göra när du inte svarat på telefon ett par dagar? Ignorera det helt? Nej, ta istället upp med honom att du har blivit trampad på tidigare, att du inte går med på det längre, och att du blev sårad av att han inte hörde av sig. Kan du skriva om det på bloggen där vem som helst kan läsa det kan du väl ta upp det med honom. Skulle tro att det var detta som Anonym menade med next level - föra en vuxen diskussion om problem och inte vägra svara telefon...

2005-10-16 @ 16:39:49
Postat av: Pokje

Kvinnor.. Can't live with them, pass the beernuts..
Alltså allvarligt?. Äh, jag har inget egentligt argument som inte skulle komma ut kränkande eller nedlåtande.. Tror inte att män alls har ens möjligheten att förstå sig på den här typen av logik.. Ja.. Men stå på dig du, rätt vad det är slutar han nog ringa oxå...

2005-10-16 @ 17:36:42
Postat av: Ellinor

Louise: Tack för sympatin.. ja, be om ursäkt tycker jag åtminstone han kunde göra. Men det kommer väl (förhoppningsvis)!

Alex: Jo, jag är medveten om att det egentligen är det bästa och det kommer.. så fort jag har fått "isa" lite granna bara :)

Stina: Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, det löser sig nog.. Nejdå, men det jag vill åstadkomma är bara att han fattar att jag blev besviken för det har han nämligen inte gjort än (slutsats av sms). Sedan känner jag helt enkelt inte för att prata med honom än, men det kommer.. förr eller senare tar den vuxna logiken i mig över.

Pokje: Nej, det kanske de inte har men det får mig att må bättre åtminstone. Dessutom har han ringt en (1!) gång än så länge så det är nog ingen risk som läget är nu.. Men skulle det hända så må det väl vara hänt då - just nu bryr jag mig faktiskt inte ett dyft om det.

2005-10-16 @ 18:29:16
Postat av: Linda

Jag håller nog med Alex, både för din och ert förhållandes skull. Att tysta ihjäl någon funkar sällan. Bättre att skrika och gråta och få ut det och få honom att se hur ledsen du blev. Och samtidigt berätta om dina farhågor. Ärlighet tycker jag är det viktigaste som finns mellan två människor. Men nu ska jag sluta vara djup. Kasta lite sten på honom oxå så mår du bättre!

2005-10-16 @ 18:32:02
URL: http://www.lindisen.com
Postat av: Hanna

Jag har verkligen full förståelse för att du är ledsen. För det är väl egentligen det det handlar om, att du är ledsen och besviken? Tycker du ska förklara för honom hur det kändes att han glömde din födelsedag. Jag försöker verkligen lära mig kommunicera efter giraff-modellen..

http://www.torslanda.goteborg.se/prod/torslanda/dalis2.nsf/0/B0EBF1BCF749E53DC1256CED003A8A42?OpenDocument

Känns jätteflummig och rätt löjligt, men det funkar!

2005-10-17 @ 08:18:51
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Ellinor

Linda: Det är nog rätt tjejigt att reagera som jag gjorde, var bara tvungen att få göra det litegranna innan jag tog mitt förnuft till fånga.. Men jag planerar att åtminstone kasta lite kastruller på honom nästa gång han kommer! ;)

Hanna: Ja, är inte arg.. men ledsen/besviken är jag allt. Haha, den där giraffmetoden fick mig att minnas mina gamla kommunikations-/psykologistudier. Men visst är den väldigt sann..

2005-10-17 @ 20:47:27
Postat av: Anonym

jag halkade in hit på ett bananskal men tänkte jag skulle kommentera ändå.



Jag är 22 år, Man, Flickvän osv. Jag har många gånger förundrats över hur kvinnor kan uppfatta massor med subtila saker som män inte ens reflekterar över, och ofta missa den stora bilden. Ta tex en sak jag läste på dass häromdagen (jo vi män skriver/gör så) Det var komik i en tidning men dock så träffande. Sitter en man vid middagsbordet och tittar ut genom fönstret och blir helt förfärad och säger till sin fru.

"Herregud TITTA"

-"frun säger ja HERREGUD dom där fönstren har inte blivit putsade på flera dagar!"



mannen kommenterar" MEN inte fönstret människa, jag menar FLYGPLANET som krashat i grannens HUS!



med detta menar jag precis det ni tror, kvinnor ser olika saker än män, män o kvinnor är helt enkelt olika. Vill man ha ett subtilt förhållande al'a kvinnotindningar "drömprinsen" osv får man nog leta upp en bög. Män är inte drömprinsar, och vi ändrar inte på oss för att ni ber oss. Ni får ta oss som vi är, eller leta efter lycka hos någon annan, Missar han din födelsedag i år, kommer han antagligen göra det nästa år. Herregud jag har inte en aning om när min flickvän fyller år, det brukar hennes familj eller nån nära vän berätta när den tiden kommer, så varför lägga det på minnet?

2008-12-29 @ 10:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se