LYXPROBLEM

Jag äger ingen MP3-spelare. Obegripligt, men sant... Varenda gång jag sätter mig på pendeln förbannar jag detta faktum för det är verkligen sjukt tråkigt att sitta där och skumpa i 27 minuter utan någonting att ta sig för (läsa kan jag aldrig koncentrera mig på med massa folk omkring). Nu måste jag snart ta mig i kragen och skaffa en och eftersom det nyligen trillade in massa födelsedagspengar är ju tajmingen rätt bra. Då uppstår nästa problem. Jag har kollat upp marknaden för MP3 himla noga (som alltid då jag ska köpa något "viktigt") och fastnade för märket Meizu för länge sedan. Egentligen är det en sådan här jag har kärat ned mig i

E2guld
E2 i guld

Batteritiden på denna är dock bara 18 timmar men Meizu har en annan, och nyare, variant där den har förbättrats till 50 timmar. Den finns dock inte i guld och designen är - i mitt tycke - inte alls lika snygg.

E5
E5

Prisskillnaden (nu har jag tittat på JPB) är inte mer än en hundring men nu kommer nästa krux. Den nyare varianten finns nämligen hos en säljare i Australien på eBay och med frakt skulle det totala priset bli nästan 800:- mindre än om jag köper den i Sverige. Alltså är det två "problem":

1. Ska man titta på design eller funktioner, dvs - välja E2 för att den är snyggare eller E5 för att den har längre batteritid?

2. Om man väljer E5 ska man play it safe och köpa den dyrare spelaren i Sverige där det dessutom är enklare att returnera om något är fel eller ska man chansa och köpa den billigare på eBay fast man riskerar förlora en massa pengar om något skulle gå galet med leveransen?

Very confused (även om det, som sagt, är ett lyxproblem...). HJÄLP!


Kommentarer
Postat av: Anna

batteritid....för fy fasiken vad surt det är att ladda den hel a fucking tiden...fast å andra sidan ska det vara snyggt som bara den...sen tycker jag det är bra med radio med, så man kan variera, annars får man ha m a s s o r med minna för att inte ehöva ladda ny musik hela tiden....jag tänkte byta till en walkmanphone istället......där får jag allt i ett!

Postat av: sigrid

själv är kah kär i ipodmini, de har en batteri tid på 20 h. prepp!

2005-10-19 @ 13:39:31
URL: http://sigrid.webblogg.se/
Postat av: sara

hm, jag är en fegis och skulle bara köpa en mp3 som har garanti och sånt... jag tycker guldvarianten är snyggast ;)

2005-10-19 @ 13:39:44
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Anna: Bägge spelarna har radio och jag tror jag klarar mig med 1GB har jag räknat ut.. Har MP3 i mobilen, men använder den aldrig eftersom SE-lurarna man måste använda i suger - de ramlar ur örat hela tiden! Måste man inte använda SE's lurar i Walkmanmobilen också? Isf tycker jag INTE du ska byta..

2005-10-19 @ 13:41:23
Postat av: Ellinor

Sigrid: Fast IpodMini har ju "alla", de är snygga såklart.. fast de har inbyggt lithiumbatteri vilket är rätt opraktiskt om man ska resa och så.. då föredrar jag "vanligt" batteri.

Sara: Spelaren på eBay har också garanti fast det är rätt meckigt att behöva skicka spelaren ända till Australien/(Kina?) om något går fel.. Är också en fegis i själva verket!

2005-10-19 @ 13:44:53
Postat av: Anna

Ellinor: nej det måste jag inte, det är det som är finessen ;) Ja men 1GB minne klarar man sig långt med ändå, om den ändå har radio. Jag tror man tjänar på att köpa den i sverige med, ifall att! Jag är en fegis när de kommer till teknikprylar....ajjpååd har ingen radio, så de är bara snygga.....

2005-10-19 @ 13:50:54
URL: http://mandalaya.blogspot.com
Postat av: Agneta

Asså... Jag skulle köpa den i Sverige just eftersom det är rätt vanligt att tekniska saker går sönder och man vill ju få dem fixade så snart som möjligt och gärna genom någon man ska se när man pratar med dem. Därför röstar jag på Sverige.

2005-10-19 @ 14:00:20
URL: http://atomflickan.webblogg.se
Postat av: Fredrik

Har du kollat in företag som säljer spelaren, alltså inte ebay eller begagnat, och skeppar till europa? Jag sparade en tusenlapp på att köpa min iaudio 5 (en spelare och ett märke som jag personligen rekommenderar å det allra varmaste om nu någon skulle fråga mig) från USA.

Vad gäller batteritiden vet du egentligen bäst själv. Använder du den till långa resor och har svårt att ladda mellan varven, kanske du ska satsa på den med längre batteritiden, annars tycker jag inte 18 timmar är dåligt alls.

Fast det är klart, för undertecknad är inte designen en av de viktigare detaljerna, som om det var jag som stod mellan dina val är det rätt uppenbart hur jag hade gjort.

Jag hade kollat efter en iaudio istället ;)

2005-10-19 @ 15:57:55
URL: http://kaos.shanshu.org
Postat av: whippet

iPod nano är ju verkligen läcker. Liten med massor av minne men inga vanliga batterier.

Har en iPod mini som jag använder varje dag men dom görs inte längre.

2005-10-19 @ 22:51:44
Postat av: Jonte

Men båda spelarna har väl vanligt batteri, så du behöver väl inte tänka på laddning? Kollade på den shopen JPB och nu får du med laddare och laddningsbara batterier för 1kr :-) Funderar själv på att slå till på en...

Kram & godnatt

2005-10-19 @ 23:22:02
Postat av: Ellinor

Agneta: Du har rätt, en fullgod anledning till att inhandla spelaren i Sverige..

Fredrik: *s* Kommer ihåg att du har pushat för iAudio förut.. jag är fortfarande inte övertygad :)Inte hittat några utländska webshoper som säljer Meizu, är ju ett förhållandevis nytt och okänt märke. Men jag kan avslöja att det är too late.. har redan investerat i en av dem faktiskt..
Ny blogg förresten?

Whippet: Ipod är som sagt inte alls min bag, de är snygga men det är också allt.. verkar krångliga med..

Jonte: Nej, laddning är inte problemet - utan hur lång batteritiden är på ett vanligt batteri så man slipper byta hela tiden alt. ladda det uppladdningsbara. Japp, fastnade också för 1 kr-paketet! De har ju gratis frakt med!

2005-10-20 @ 22:21:14
Postat av: Fredrik

Ellinor: Cowon borde betala mig, så mycket som jag pushar för deras spelare :)

Nej, ny adress och ny design, men samma gamla blogg. Eller? Hur mycket måste ändras för att en blogg ska bli ny? När är bloggen fortfarande den samma gamla? Intressanta livsfilosofiska frågor, det är jag säker på, men eftersom den har samma namn, jag skriver om samma saker och uppdaterar lika sällan som förr är det nog ingen ny blogg, trots allt :)

2005-10-21 @ 15:51:28
URL: http://kaos.shanshu.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se