MED HJÄRTAT PÅ UTSIDAN AV KROPPEN

Det var då sjutton vilken övertro alla tycks ha på mig och mina förmågor numera. Jag får fett med pepp... fett med förståelse... fett med kärlek och omtanke... men känner mig trots det inte som något annat än en bekräftelsetörstande parasit som hela tiden gapar efter mer och stampar med foten i marken som en liten unge då jag inte får som jag vill. På utsidan är allt glättigt och fine and dandy, på insidan gapar något som påminner väldigt mycket om ett svart hål som inte vill fyllas igen hur mycket jag än försöker ersätta ursprungsinnehållet med något annat. Man tycker att jag borde ha vant mig vid den där tomma, ekande känslan efter så lång tid och ge upp försöken att få tillbaka det jag förlorade. Men inte då... utsätter mig själv för samma sak om och om igen - det bor nog en liten masochist här tror jag. Vad är det man brukar säga - "Kan man inte få det man vill ha får man nöja sig med det man får". Det är så kört det här att vi borde hitta ett nytt ord för kört.


Kommentarer
Postat av: Akilles Viggen

Visar du min epost direkt på sidan??!?!? Kan du ta bort den? Snälla!

Postat av: Ellinor

Akilles: Det är inte jag utan bloggprogrammet, din e-mail visas automatiskt om du anger den (vilket du inte behöver). Jag tar bort ditt första inlägg istället så slipper du visa den. Och tack för komplimangen!

2005-10-05 @ 21:16:37
Postat av: Akilles Viggen

Tack för att du tog bort den. Komplimangen står kvar i min bok. =)

2005-10-05 @ 21:36:16
URL: http://obunden.se/farglos/
Postat av: sparris

Tycker versionen "If you can't be with the one you love, love the one you're with" är finare. =)

2005-10-06 @ 16:28:33
URL: http://blekgul.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Sparris: Ja, det lät inte fullt lika cyniskt som min version..

2005-10-06 @ 20:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se