SHOEISSUES

Hur gärna man än vill förtränga det så kommer vintern i år också... snö, slask och bitande kyla... och jag kommer find myself med samma problem som alltid : Vad ska man ha på fötterna?

Anna tar också upp det här problemet

Jag tycker inte det är att begära för mycket att hitta ett par snygga hållbara fodrade stövlar - med klack! Vad är grejen med att det verkar vara omöjligt idag att tillverka stövlar med mysigt ulligt foder och en klack högre än 3 cm? En bred 6-8 cm klack kan ju vara stabil den också (stilett går ju tyvärr bort vintertid) och är man liten som jag är ju klacken ett måste... För att inte tala om hur mycket snyggare byxorna ser ut med en rejäl höjd på skorna (då släpar dessutom inte byxorna i marken och blir blöta). Nej, i år lär väl bli som alla andra år - antingen går man runt med fina stövlar (med klack!) men fryser om fötterna eller så blir det fodrat men plattfotat... Finns det någon som kan tipsa om stövlar med både och - för jag kan då inte hitta några! - så får ni gärna hojta till!


Kommentarer
Postat av: sara

ja, säg gärna till för det undrar jag med. Fast idag funderar jag mest på ytterkläder till det här konstiga vädret...

Postat av: Ellinor

Sara: Jag bara ääälskar det här vädret.. skönt att fortfarande kunna traska runt i kavaj (ok, kanske fryser litegranna då), längtar inte alls till regn och rusk då det krävs en varm jacka..

2005-10-12 @ 13:39:39
Postat av: Nannis

Ja, vad 17 ska man ha på fötterna i vinter?? Lurvigt eller klassiskt?? Jag kan inte bestämma mig, vill definitivt inte gå omkring med ett par fjortislurv - det är en sak som är säker...

2005-10-12 @ 13:49:41
Postat av: Linda

Detta kanske kan vara något för dig? :) http://have2have.se//product.asp?product=1646&sub=0&page=1

2005-10-12 @ 14:00:58
URL: http://www.lindisen.com
Postat av: stina

"snyggmary" bloggade om ett par stövlar(hade med bild) för ett tag sedan. Det var lite lurviga saker men av smäcker karaktär, gummi kilklack tror jag. Kan det vara något?

2005-10-12 @ 15:51:28
URL: http://passionforfashion.webblogg.se
Postat av: ida

jag sålde precis mina mörkbruna fodrade vintagestövlar på tradera. dansken som köpte dem har dock inte batalat än :/

Stövlarna var jättefina men för stora..

2005-10-12 @ 19:21:25
URL: http://ida.fascination.se
Postat av: Anna

Dessa köpte jag på Have2Have och blev helnöjd.
http://have2have.se//product.asp?product=1735&sub=0&page=1

2005-10-12 @ 20:46:36
Postat av: wear sunscreen

Jättesvårt att hitta "de perfekta" utan att ha alltför höga krav ändå... de enda hyffsade paren jag sett såhär långt är ett par på som jag länkar till hemma hos mig, + de skorna jag funderar på...

2005-10-14 @ 16:58:11
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Nannis: Nej, vem vill det? :)

Linda: De var faktiskt helt okej, fast jag är skeptisk till just mocka i vinterslask..

Stina: Gummikilklack vill jag inte alls ha utan "riktig" klack, har redan två par med just kilklack och känner mig inte så feminin i dem heller. Fast ska kolla upp dem hos snyggmary ändå.. Vem vet då snön kommer och man får nöja sig med vad man får?

2005-10-14 @ 22:52:42
Postat av: Ellinor

Ida: Tråkigt att de inte passade.. hoppas du fick bra betalt för dem iaf :)

Anna: Såg varma ut, men inte min stil personligen.. Skulle känna mig klumpig i dem eftersom de var så platta. Men det är alltid trevligt att ha gjort ett köp man känner sig nöjd med :)

WearSunscreen: Nej, de perfekta lär jag väl aldrig hitta.. :(

2005-10-14 @ 22:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se