SKJUTJÄRNSJOURNALISTEN

Första dagen på tidningen avklarad och jag överlevde med nöd och näppe! Nejdå, det har faktiskt varit helt godkänt... även om det började lite snörpligt med att ingen var där då jag dök upp imorse. Kenneth, redaktionschefen kom dock efter ett par minuter och efter en kort introduktion av hans morgonrutiner stack vi iväg på en grej om förskolebarn som lär sig vad de ska göra om de går vilse i skogen. Pratade lite med dem + att en fotograf knäppte ett par bilder och sedan bar det av tillbaka där jag fick plita ihop en liten artikel om arrangemanget. Fick den godkänd med en ändring (jippi!) och efter det rullade det på i sakta mak, var bara jag + han där idag så det var väldigt avslappnat. Han la på mig en artikel om sk fuskfakturor (där jag höll min första telefonintervju) sedan samt en om förbättringarna på biblioteket härute så det är vad jag ska pyssla med imorgon. Det är ju inga Watergateavslöjanden direkt, men det är trevligt att få skriva något man faktiskt vet kommer publiceras sedan även om jag har grym prestationsångest... sitter och filar hur länge som helst på varje liten formulering - får hoppas att det släpper så småningom. Men i övrigt... det blir nog bra det här!

Kommentarer
Postat av: Jen

Låter bra ju! Lycka till! F.ö är din blogg en av mina favoriter. Du skriver varierande och avslappnat, me like!

2005-10-03 @ 18:41:50
Postat av: D

Låter ju skitkul! :) Är helt övertygad om att du kommer fixa detta galant. Du bevisar ju ideligen i din blogg att du kan skriva mycket bra. Så visst, fila gärna på formuleringarna, men oroa dig inte för mycket. :)

Postat av: jasmin

Vad skönt att höra att allt gick bra (och att det ändå var okej med tanke på förra inlägget)! :)

2005-10-03 @ 19:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se