THINGS THAT CAN MAKE YOU GO AAAARGH

Efter en tids (5 månader har vi känt varandra på lördag!) förhållande börjar man märka att det faktiskt finns de här småsmå sakerna hos ens partner man kan irritera sig på men som är så löjliga att man aldrig skulle kunna med att bli arg och irriterad över dem. Möjligtvis en liten pik kan det bli men det är allt... Hur som helst, hos Klaus är det dessa små ting som får mig att sucka uppgivet inombords..

Våt handduk på krok istället för på strecket efter duschen (det tar ju evigheter innan den torkar!)

Då majoriteten av alla köksluckor och lådor han öppnat under matlagning inte stängs direkt efteråt (vilket pinsamt nog är en ovana jag också hade förr då jag bodde hemma)

Handduk för händer i badrummet används till att läggas på golv efter dusch (fast där har han faktiskt bättrat sig)

Plockar upp t ex ett bröd eller dylikt direkt ur påsen ibland och börjar äta innan vi hunnit hem (är nog jag som har en fix idé där att det inte går för sig...)

Tomma äggskal läggs tillbaka i kartongen efteråt

Tur att alla fördelarna väger upp de här pyttesmå fåniga nackdelarna då.. :)

Kommentarer
Postat av: Agneta

Det där med köksluckorna känner jag igen... argghh! Tyvärr finns det ju alltid saker att störa sig på, det gäller att inse att det finns fördelar också med de små liven ;)

Postat av: Ellinor

Agneta: Precis..! Han stör sig nog på en del hos mig också (även om han vägrar erkänna det!) så det går på ett ut :)

2005-10-11 @ 17:23:10
Postat av: Hanna

Efter sju år så är man ju så van vid de där små ovanorna (som att jag alltid släpper kassarna direkt innanför dörren när jag varit på stan och lämnar kylskåpsdörren öppen under matlagning, jättestörande jag vet!!) men efter att ha bott ensam måste det ju vara jätteirriterande.

En kompis var så sur på en kille hon haft med hem för på morgonen satte han på hennes dator för att kolla sin mail. "så han fick sätta på dig, men inte din dator" var en väninnas kommentar till henne. Lite kul :)

2005-10-12 @ 07:50:52
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Ellinor

Hanna: *skratt* Känner igen det där med att lämna kassarna kvar i hallen.. Är så sjukt impad av ditt (& andras) långa förhållanden, man vänjer sig väl vid alla små ovanor och de är trots allt inte så mycket att hänga upp sig på. Fast flyttar jag & Klaus ihop någon gång får han allt veta hut.. :)
Roligt sagt förresten, det där med din kompis!

2005-10-12 @ 13:42:28
Postat av: D

Jag tycker alla sakerna du radade upp var föremål för åtminstone lindrig irritation. Stå på dig. :)

2005-10-13 @ 09:42:10
URL: http://blog.jerveren.se
Postat av: Ellinor

D: Skönt.. att du som kille tyckte det t o m :)

2005-10-13 @ 11:30:19
Postat av: D

re: Ellinor

Ja, men jag är nog ganska pedant också. ;)

2005-10-13 @ 14:29:59
URL: http://blog.jerveren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se