TULLVERKET HATES ME

Jahaja. Mina skoaffischer (to-be tavlor) jag beställde för mer-än-en-fucking-månad-sedan trillade äntligen ner i brevlådan idag i form av en avi, kontantbetalning vid hämtning. Jag betalade med Visa vid beställningen. You've guessed it. Den fruktade tull och momsen!!! Ett tullvärde på 238:- gav en avgift på 122:-! Det är ju för sjutton mer än 50%! "Det är orimligt!" som Kishti skulle sagt. Om det ändå hade varit något roligt jag hade beställt, nu vill jag ju knappt ha tavlorna längre...

Kommentarer
Postat av: ida

Jag köpte jeans på ebay för 15 dollar. Tullen fick för sig att det stod 75 dollar så jag fick betala 300 spänn i avgift :P Överklagade och fick ca 1,5 månader senare tillbaka 170 kronor men egentligen var värdet så litet att jag inte borde ha behövt betala alls. De asen.

Postat av: Ellinor

Ida: Say whaaat? På eBay?! Det har jag aldrig hört om förut, vilket strunt! Hade säljaren skrivit "gift" med? Det brukar ju annars vara ett smart sätt att slippa undan avgiften..

2005-10-25 @ 22:45:47
Postat av: ida

Säljaren var nybörjare och hade ju tyvärr inte skrivit gift, lite puckat. Varför skulle man INTE skriva gift? :P

2005-10-25 @ 22:50:19
URL: http://ida.fascination.se
Postat av: Hanna

Åh nej, då måste jag maila dem. Beställde ju för 670 kronor!!

2005-10-26 @ 08:36:08
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Ellinor

Ida: Hon tänkte väl inte på det antar jag.. brukar alltid be dem extra om det då jag handlar på eBay så att det inte ska bli något strul.

Hanna: DET tycker jag nog att du ska göra, annars blir det dyrt om du har otur :(

2005-10-26 @ 14:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se