DOWN MEMORY LANE

Upphittat hos Mialottan m fl.

FÖR TIO ÅR SEDAN
- Gick jag ut nian och oroade mig inför framtiden.
- Insåg jag att jag valt fel gymnasieprogram (frisksport, vad tänkte jag på?). Dagen för skolstart satt jag på 742:an med alla andra i mina nya vita jeans och alldeles för tunna rosa t-shirt. Då de gick av satt jag kvar till ändhållplatsen, åkte hem med vändande buss och släppte bomben för mamma att jag hoppade av gymnasiet innan jag ens börjat.
- Fick jag mitt första arbete på McDonald's Vasagatan. Ingångslön 30:-/h.
- Var jag vansinnigt kär i svin-Gordon.

FÖR FEM ÅR SEDAN
- Gjorde jag ett försök att återuppleva sommaren året dessförinnan genom att resa tillbaka till Israel. Insåg att det var en omöjlighet och återvände till Sverige tre dagar senare.
- Tog jag mitt körkort på första försöket efter 47 lektioner och en nedrans massa kosing.
- Reste jag med buss till Prag tillsammans med en helt okänd Åsa och föll pladask för staden.
- Åkte jag till Schweiz för att arbeta som barnflicka i ett år.
- Kunde jag inte glömma Stewart från kibbutz '99.

FÖR TRE ÅR SEDAN
- Bodde jag hemma hos min bror en hel sysslolös sommar och utvecklade min nuvarande insomnia.
- Festade jag som aldrig förr och hängde på Kellys mest hela tiden.
- Tog jag ett impulsivt (och såhär i efterhand - ett inte helt genomtänkt) beslut och flyttade till Skövde för att läsa på högskolan där.
- Gick min farmor bort.
- Blev jag osams med C under en misslyckad Finlandskryssning. Vi talade inte med varann på 9 månader.
- Sörjde jag uppbrottet med Martin i månader, hade x antal korta flings och träffade så honom i slutet av sommaren.

FÖR ETT ÅR SEDAN
- Vantrivdes jag i Skövde och fattade beslutet att inte skriva min C-uppsats utan flytta tillbaka till Stockholm efter höstterminens slut.
- Köpte jag min älskade Laptop.
- Andades jag ut efter det katastrofala förhållandet med Markus, hade en fling med Lasse... men tänkte fortfarande på honom.

FÖR EN MÅNAD SEDAN
- Kände jag pressen att hitta ett jobb / en praktikplats.
- Blev jag brunett för första gången sedan 18 års ålder.
- Var jag kär och galen i Klaus men sörjde att vi sågs för sällan.

IGÅR
- Fick jag ett samtal från min handläggare med besked att han hittat en praktikplats åt mig (mer om det nästa vecka...).
- Skulle jag ha jobbat men fick "besök av indianer" och stannade hemma i magont.
- Tittade jag på två dvdfilmer.
- Fick jag äntligen talat med Klaus.

IDAG
- Har jag levt på rostat bröd med tonfiskröra.
- Jobbade jag på restaurangen och trivdes bra!
- Försökte jag posta det här inlägget större delen av eftermiddagen (jäkla strul!) men nu då jag kom hem (klockan är över två på natten) lyckades det.
- Mottog jag ett gulligt mejl från Klaus.

IMORGON
- Ska jag träffa Mialottan.
- Hinner jag kanske träffa C med.
- Tänker jag dra en repa på stan, prova jeans och köpa underkläder.
- Vill jag baka muffins.
- Ska jag se "Garden State".
- Kommer jag vara alltför busy för att tänka på några män alls... :)


Kommentarer
Postat av: Jag på åsen

Filmen "Garden State" är helt underbar! En riktigt "feel-good" film!

Postat av: Jenny

Bor du i huddinge??

2005-09-25 @ 11:40:23
URL: http://www.jennyslilla.blogg.se
Postat av: Ellinor

Du på Åsen: Låter bra! Ska se den ikväll :)

Jenny: Nä, men jag växte upp i Skogås (= gymnasium i Huddinge, om jag inte hade hoppat av dvs). Nu bor jag i Upplands Väsby.

2005-09-25 @ 17:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se