PYSSLA-DONA-INREDA

Sitter och väntar på lillebror (lilla och lilla förresten, han är 23) som reser i över en timme över halva stan (Skogås-Upplands Väsby) för att hjälpa mig att sätta upp mina fina nyinköpta gardiner från Hemtex. Det är tänkt att bli olivgrönt på ena sidan (Hemtex Marilyn) som vi ska fästa åt sidan med ett underbart vackert brunt omtag med fransar. På andra sidan blir det vaniljvitt (Hemtex Mandy) som ska gå att dra för... och syftet med allt detta är att jag både vill ha färg (men inte för murrigt, vilket det blir med två mörka gardiner) och möjlighet att dra för och slippa insyn. Inspirationen fick jag från IKEAkatalogen och det är möjligt att det kommer en bild sedan om det blir fint!

Han är dock inte helt osjälvisk eftersom han ska få mina gamla gardiner i naturvit tlinne. Dessutom ska vi käka lite grillad kyckling med sallad + den otroligt goda tortillan med lök jag fått dille på. Kanske får han t o m lite äppelkaka sedan om han är snäll!

Edit: Det blev inget vidare så ingen bild här inte! Varför blir ens idéer aldrig lika bra IRL som i fantasin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se