THESE BOOTS ARE MADE FOR WALKING

Som väntat blev det naturligtvis inget stövelköp för undertecknad under gårdagens runda på stan. Är det verkligen bara jag som är paff över det faktum att det kan vara så utplockat då hösten knappt har börjat? Dessutom tycker jag faktiskt inte det är okej att man numera tar in typ pälsfodrade stövlar á la Sibirienvinter i början av september, känns lite som att börja juldekorera i oktober (vilket man ju iofs också gör nuförtiden). Hursomhelst sprang jag runt i ett par timmar utan att hitta något som var ens i närheten av det jag var ute efter - Gud, vad less jag är på alla Fryeskopior! - även om ett par på Wedins faktiskt kom närmast (klacken var dock för låg). Eftersom jag trots allt VILL ha ett par tog jag risken och pytsade in en beställning på dessa idag på La Redoute - på vinst och förlust.

Boots
Med rabatten på 25% blev de inte så farligt dyra (även om det åkte med ett bälte + ett par skinnhandskar också) och passar de inte är det ju bara att skicka tillbaka. Förmodligen kommer de vara både för pösiga och för ljusa i färgen men tycker de såg riktigt fina ut på bilderna i katalogen (s. 178-179). Nu följer en nagelbitande väntan på 7-10 dagar...

Kommentarer
Postat av: emilou

Dom stövlarna har jag, och de är verkligen jättefina! Bilden ljuger lite om färgen, för de är i själva verket mörkbruna, och inte så ljusa som de ser ut där.

2005-09-12 @ 10:24:01
Postat av: Ellinor

Emilou: Helt rätt, de var SÅ fina och precis vad jag var ute efter!

2005-09-15 @ 14:01:07
Postat av: alexandra

hur stora är stövlarna i vaden? jag har jätte små vader? är dom helt fel då?

dom var jätte snygga annars!

2005-09-19 @ 20:04:31
Postat av: Ellinor

Alexandra: Enligt mig är de lagom, men mina vader är nog inte som stickor.. så de kan nog vara lite stora för dig tyvärr.

Postat av: Anna

Hej Ellinor.
Kul att du tittade förbi min blogg. Innan jag beställer stövlarna skulle jag vilja fråga hur du upplever dom i storleken? stora eller små?

2005-10-09 @ 12:08:43
URL: http://thelifeofanna.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Anna: Tycker de är alldeles lagom i storlekarna, dvs 37 (som jag har) är 37 och varken mer eller mindre. Så jag tycker helt klart du kan beställa din vanliga storlek!

2005-10-10 @ 18:31:12
Postat av: Anna

Är det någon som har en bild på de svarta stövlarna? Lite knasigt att de bara har bilder på de bruna stövlarna...men det går ju alltid att skicka tillbaka om det blir helt fel.

2005-10-17 @ 16:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se