GIRIGHETENS PRIS

Jag jobbar på restaurangen torsdag - fredag - lördag, kommer i säng på morgonkvisten och orkar ta mig upp först då det är dags att så smått börja göra sig i ordning för att åka tillbaka till jobbet igen. Därav tunt med bloggande.

För övrigt så blev jag vansinnigt irriterad igår på den giriga fylletanten (hemsk sak att säga men det är sant - det är så oproffsigt att dricka på arbetstid men är man alkoholist så är man..) som har stället. Visst, vi har entréavgift för de som kommer och dansar (de dricker ju mest bara vatten så annars skulle vi inte gå runt) men det innebär inte att man även ska sätta upp denna avgift på notan för oskyldigt folk som bara kommer in för att ta en matbit och sedan går. Det ledde naturligtvis till att de ifrågasatte detta, jag skickade den ansvariga (S = tanten) till bordet som vägrade ge med sig, de betalade till slut men där förlorade jag såklart dricksen. Jag vet att det bara handlar om girighet för såhär går det aldrig till annars då A är där - tack, gode gud för att han kommer tillbaka från Argentina imorgon!

Dagens positiva nyhet var
vintageklänningen som kommit! Fantastisk och perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se