BESLUT FATTAT

Idag fattades det slutgiltiga beslutet.. säger upp min lägenhet senast på torsdag. Övervägde 2:a hands-alternativet bra länge och jag vet att det egentligen kanske hade varit en bra idé att testa det ett år eller så innan jag gjorde mig av med min lilla etta. Tyvärr var det inte bara upp till mig. Anledningen till det är att jag har en borgensman (min mammas sambo) för lägenheten.. var tvungen till det då jag skaffade den eftersom jag hade pluggat i flera år och därför inte hade någon deklarerad inkomst + att jag saknade jobb då jag flyttade tillbaka till Stockholm. Hur som helst så är han inte så sugen på att ha det yttersta ansvaret om jag skulle hyra ut  och det kan man ju förstå. Så jag får helt enkelt hoppas på det bästa.. dvs att jag trivs som fisken i vattnet i Köpenhamn!

Amelias horoskop säger i alla fall lite om vad jag måste göra nu: (utdrag) När kaxiga Mars seglar in i tecknet mot slutet av perioden är det dags för dig att ta dig i kragen och verkställa alla dina planer. Glöm din vanliga beslutsångest och skicka nu iväg din cv, ring de där samtalen du skjutit upp så länge..(...) Du har turen på din sida - ha tillit till att allt löser sig till det bästa.


Kommentarer
Postat av: M

HEJA DEJ!

för dä ordnar saj te slut,
som den där skåning sjunger...

2006-08-30 @ 00:23:34
Postat av: Elin

Jag tycker det var ett jättebra beslut, har inte riktigt fått känslan att du har något att stanna här för.

Postat av: Katarina

Skönt att du fattat beslutet! Nu är det bara att tuta och köra - mot Köpenhamn!

2006-08-30 @ 11:04:04
Postat av: Heidi

Ååh va bra!! Håller tummarna!

2006-08-30 @ 16:46:08
Postat av: Tessi

Skönt att du äntligen bestämt dig. Håller tummarna för att du kommer trivas kanonbra i Köpenhamn!

2006-08-30 @ 17:30:25
Postat av: Cocotte

Köpenhamn är toppen. Lycka till med flytten!

2006-08-30 @ 18:04:58
URL: http://cocotte.blogg.se/
Postat av: Ellinor

M: Det räknar jag iskallt med :)

Elin: Nej, jag har ju inte det. Familjen och vissa vänner kanske.. fast jag är ju inte riktigt någon familjekär typ!

Katarina: Japp!

Heidi: Tack! Ja, bara det ordnar sig med jobb så är jag good to go..

Tessi: Ja, jag hoppas verkligen på det! Gör jag inte det så rasar VERKLIGEN hela min tillvaro - då finns det inget kvar att ta sig till.. PS! Om du är den Tessi som mejlade mig så ber jag ursäkt för att jag inte hunnit svara ännu - det har varit mkt de senaste dagarna och jag har inte haft någon vidare inspiration att skriva så mkt alls (som du kanske märkt på bloggen). Men jag lovar att jag ska!

Cocotte: Visst är det! Och tack :)

2006-08-31 @ 23:28:36
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se