DAGENS KLAGOVISA

Alltså, att söka jobb är banne mig mer stressigt och ansträngande än att faktiskt ha ett riktigt heltidsjobb. Jag har blivit besatt av att registrera mig på olika jobbsajter och får högvis med mejl varje dag från automatagenter som rapporterar om de jobb som blir lediga (varav inte många passar mig tyvärr, talar eller skriver ju inte danska). Sedan ska man ju söka dem också (vilket tar mig 100 år eftersom jag dumt nog är perfektionist och ska ha allt formulerat till fulländning) vilket leder till fruktansvärt dåligt samvete om det faktiskt inte blir av pga att ansökningstiden hinner gå ut eller något. Inte är jag nöjd med mitt CV heller men vet inte riktigt vad jag ska göra för att det ska bli proffsigare förutom att ljuga ihop en massa fancy jobb jag har haft (vilket jag naturligtvis inte gör!) så att det ska se bättre ut. Nu har jag försökt lägga till lite vettiga mål och ambitioner men de blir jag inte heller nöjd med.. samt att man ju gärna ska anpassa dessa till de jobb man söker.

Försökte sova några timmar i natt men låg bara och nojjade över en ansökan jag var tvungen att skicka iväg innan folk kommer till arbetet idag så då gick jag upp och gjorde det istället. Känner mig som en klubbad säl just nu men måste sticka iväg om en timme så ingen sömn nu.. Nu ska jag sluta klaga. Men det är jobbigt att söka arbete - det var egentligen bara det jag skulle säga. Kan ingen bara ge mig ett toppjobb med hög lön nununu? Snälla? Vem ska man egentligen behöva k****a för att få ett jobb..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se