DET VAR DET DÄR MED ATT INTE KUNNA SÄGA NEJ..

Jag är så sjukt obegåvad. Har precis gått med på att åka ner till Köpenhamn på onsdag.. för en intervju på ett jäkla telefonnasarställe! Inte har jag sökt jobbet heller, de såg bara min profil på en av jobbsajterna jag finns på och begärde att jag skulle "lyfta" min identitet.. vilket jag gjorde och ångrade mig direkt efteråt. I alla fall så blev jag så förvirrad då killen (som var skåning, inte dansk) ringde - hörde inte riktigt vilket företag han var ifrån och då han påstod att "Du har skickat in en ansökan till oss" trodde jag först att det var från något av de andra ställerna (ej telefonförsäljare!) jag sökt till och då jag sedan fattade hur det låg till kunde jag inte säga nej. No way att jag lägger 2000:- på att åka ner till en intervju där jag inte ens vill ha jobbet! Det var det där med 14 000:- i grundlön.. dåligt till och med för att vara telefonförsäljare vilket jag sett på andra annonser. Nej, jag får lov att ringa imorgon och säga att jag ångrat mig! Dessutom var jag så illa förberedd på att han faktiskt skulle fråga mig en sådan sak som "Vad vill du göra i framtiden?" på telefon (mumlade fram något om försäljning och marknadsföring) att med den bilden jag gav så får jag väl inte ens jobbet - som jag förresten skulle passa sällsynt illa för - och då har jag lagt ner två papp i onödan! Att jag aldrig bara kan säga nej direkt..

Kommentarer
Postat av: Sara

Äsch! Bättre lite sent än aldrig ;-)

2006-08-17 @ 16:41:02
Postat av: Ellinor

Sara: Ja.. om det nu blir så - har en förmåga att skjuta upp saker till det är alldeles försent! Men jag SKA ringa och avboka, taskigt att bara låta honom sitta där och vänta..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se