FILMUTMANINGEN

Filmtajm!

Filmvarianten av
den här listan innan jag knoppar in. Bara-för-att. Häng gärna på..

1. En film som påverkat ditt liv?
Avskyr de här "ödesfrågorna". Men fånigt nog blev jag rätt tagen av snyftaren Broarna i Madison County eftersom den fick mig att tänka på att man ska följa sitt hjärta, annars får man ångra sig (även om det är lite tvetydigt huruvida Meryl Streeps rollfigur ångrade att hon inte valde Clintans..).

2. En film du sett mer än en gång?
Kan ju räkna upp några av dem (för de är många!).. Sound of Music, Pretty Woman, St Elmo's Fire, Elsker dig for evigt, Lost in Translation, Amelie från Montmartre, Tillsammans, Pusher (I) m fl.

3. En film du skulle vilja ha med på en öde ö (ja, det finns biograf där)?
SatC-boxen skulle inte vara så dum.. om den nu räknas.  Något man inte lessnar på.


4. En film som fick dig att skratta?
De gröna slaktarna (med Mads Mikkelsen och Nikolaj Lie Kaas) tyckte jag var rätt kul..

5. En film som fick dig att gråta?
Jag gråter floder till just Broarna i Madison County. Och då jag var yngre till Härom natten (med Rob Lowe och Demi Moore).

6. En film du önskar att DU regisserat?
Skulle jag vara regissör skulle jag nog aldrig vara nöjd.. Kommer iaf inte på någon speciell.
 

7. En film som aldrig borde filmats?
Gjorde misstaget att se en av Scary Movie-filmerna på bio för några år sedan. Två minuter in i filmen ville jag gå därifrån men det gick inte min dåvarande pojkvän med på. Kanske var bra att det tog slut mellan oss med tanke på hans filmsmak..

8. En film du nyligen sett?
The Aviator såg jag för ett par dagar sedan. Den var helt ok, men kanske lite för lång (2 h 43 min).

Det kanske inte var en så spännande duell men nu är den gjord i alla fall..


Kommentarer
Postat av: Louise

Snyggt med ny design på sidan! Men varför alla dessa menlösa listor? Du skriver ju så bra på egen hand!

Postat av: Ellinor

Louise: Så många "menlösa listor" gör jag väl ändå inte numera...? Och det var mitt i natten och jag hade helt enkelt inget bättre för mig.

2006-08-14 @ 13:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se