HÖSTREFLEKTIONER

Det verkar vara fler än vanligt (orkar inte ens leta upp alla inlägg om det som skrivits på diverse bloggar) i år som är trötta på sommaren och längtar efter murrigt höstväder då man får kura ihop sig i stickade tröjor och mysa med doftljus och varm choklad.. eller nåt! För att inte tala om alla höstkläder - men det ser ju riktigt kul ut den fronten i år och jag gillar de flesta av höstens "trender" (fast rutorna håller jag mig ifrån)!

Förra året var jag väldigt sommarfixerad, köpta söta men tunna små plagg så länge jag kunde och var skitsur över den trista modehöst som väntade - för att inte tala om över hur begeistrade alla andra verkade vara över den kommande gråa årstiden. Jag vidhåller fortfarande att min vår- och sommargarderob är betydligt roligare än höst/vinter-dito och eftersom det känns som om den här sommaren försvunnit i ett huj så är det trist att behöva "låsa in" alla söta klänningar och skor snart. Men på sätt och vis så ser faktiskt också jag fram emot hösten. Kanske för att jag i år inte orkat underhålla min solbränna (och den måste underhållas - nu är jag nästan lika blek som vanligt igen) men kanske mest för att hösten i år innebär en nystart på riktigt.. jag ska ju faktiskt flytta till ett annat land! Så det känns faktiskt inte lika hemskt som vanligt.. men regnet och blåsten kommer jag vara precis lika lack på som jag brukar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se