KAN DU INTE FÅ MIG VILL DU INTE HA NÅGON ANNAN!

Jag är nog jordens mest ogina person då det kommer till gamla pojkvänner, dejter och dylika personer. Det spelar nämligen ingen som helst roll om vi så inte träffas sedan länge och jag är lycklig med någon annan - jag vill ändå inte att de ska träffa nya flickor och ha det bra (eller bättre) med dem.

Ta i eftermiddags då jag chattade med J på MSN. Vi har verkligen aldrig varit tillsammans (han är gift, fy mig!) men vi träffades under en period av ca 3-4 månader i början av 2005. Då jag säger "träffades" så menar jag att vi sågs och åt middag, gick på teater el likn ibland och sedan gick upp till hans hotellrum och hade pyjamasparty (fast jag brukade ha glömt min pyjamas hemma). Ja.. ni fattar. Sedan träffade jag dansken och då var det naturligtvis slut med de här små rendez-vousen fast vi har hållt kontakten, mest via just MSN. Vi träffades via en dejtingsajt där jag fortfarande har en profil (fast jag nu inkluderat K i den, men han har också sin kvar och vi träffades också där) och det har J med. Kikar in där ibland och jag hade märkt att det ofta hängde en speciell tjej inne på hans profil. Nämnde det idag och då berättade han att.. ja, hon var väl intresserad av honom.. och hon var snygg.. och hon ville träffa honom.. och det kanske skulle bli av. Att säga att jag blev svartsjuk är kanske lite för mycket sagt för jag har aldrig varit det minsta kär i J men jag blev lite.. förnärmad. Lite sådär som att "Va', då du inte får träffa mig längre så ska du minsann inte vilja ha någon annan!". Allra helst skulle jag nog vilja att mina gamla pojkvänner / dejter gick runt och var lite kära i mig hela livet - typ "the one that got away". Inte helt allvarligt men lite. Pinsamt.. men jag undrar om inte många känner så mer eller mindre (eller så är det bara jag). Vi har väl alla ett litet drag av narcissism i oss..

Kommentarer
Postat av: annaisa

haha! känner igen det där... inget man är stolt över direkt... men jag kna inte låta bli att bli lite snipig när gamla "bekanta" har träffat nån ny!

2006-08-16 @ 17:45:33
Postat av: Jenny - JennysWebsite.net

Likadant med mig! Hahaha på något vis känner jag att jag har/ska ha ensamrätt på mina ex. Tycker också att det är jobbigt att se dem med nya eller att höra dem berätta om nya. I mitt fall gäller det också mina exs tidigare förhållanden innan mig...??? Vill inte höra något om tidigare flickvänner... Någon slags form av svartsjuka är det väl antar jag och det konstiga är att jag aldrig är svartsjuk annars. Jag blir alltså aldrig svartsjuk på aktuell pojkvän i ett förhållande...så jag förstår inte varför jag ska vara svartsjuk på föredettingar och efterföljare..??? Konstigt det där!

Postat av: Anonym

hmm, ja jo jag kan bara hålla med... det är bara MIG dem ska tänka på resten av livet, ingen annan! Men jag får gärna träffa nån ny snart;) *suck*

2006-08-16 @ 18:50:59
Postat av: Sour Grapes

Ojojoj, vad jag känner igen mig...

2006-08-16 @ 19:59:31
URL: http://www.sourgrapes.se/blogg
Postat av: Li

Jag har inga ex men jag kan tänka mig att jag skulle känna sådär. Däremot är jag fruktansvärt svartsjuk på min pojkväns ex. För hon tog hans oskuld. Första gången är ju alltid speciell och jag hatar att hon fick den.

2006-08-16 @ 20:48:22
Postat av: Anci

Ha,ha,ha... då är jag inte ensam om att tycka så där!

2006-08-16 @ 21:38:29
Postat av: Ellinor

Annaisa: Samma här fast man försöker vara såå glad för deras skull. Åtminstone utåt - inuti muttrar man bara..

Jenny: Jag är likadan faktiskt, dvs inte speciellt svartsjuk då jag väl ÄR i en relation. Fast tidigare girlfriends bryr jag mig inte så mycket om.. såvida de inte har världens kontakt och fortfarande träffas massor alltså. Fast i min nuvarandes fall så har ju han och exet barn ihop så det är lite svårt att undvika kontakt då.. :)

? (var snäll och skriv ut ditt namn nästa gång): Eller hur..! Du träffar säkert någon då du minst anar det :)

Sour Grapes, Anci: :)

Li: Fast jag tycker du ska vara glad över att din pojkvän hade lite erfarenhet då han träffade dig i alla fall :) Men jag förstår vad du menar..

2006-08-17 @ 00:58:06
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se