PAUSFREDAG

No blogg idag.. ska jobba på haket ikväll och eftersom jag dumt nog sov alldeles för länge (ändå somnade jag nog redan vid 3 men det är sömntabletten som gör det) så blir det till att göra sig iordning snart om man ska hinna duscha, äta m.m. Wish me luck med alla (fulla) finnar och (full) personal (alltså, tanten/alkoholisten som jag jobbar med på fredagar). Och hoppas alla ni andra får en trevlig kväll i alla fall!

Såg att jag fått kommentarer, svarar på de då jag kommer hem alt. imorgon.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Har förstått att du tar sömntabletter ibland. Jag tänkte höra med dig hur det funkar, tar du dem varje natt eller bara vid enstaka tillfällen? Hur känns det dagen efter, blir du dåsig eller får du några andra negativa biverkningar? Somnar du direkt på sömntablett? Är det svårt att få dem utskrivna?

Jag lider av sömnproblem i perioder vilket är väldigt jobbigt när man måste gå upp 06:30 varje vardag. Har dock hittills bara vågat mig på insomningspreparat från hälsokosten. Tycker det verkar lite läskigt med "riktiga" sömntabletter men det är det kanske inte?

2006-08-25 @ 14:39:25
Postat av: Tessi

Jag har en kommentar till inlägget om din flytt (men kan inte kommentera i det inlägget) Jag tycker att du ska hyra ut lägenheten i andra hand, dvs. ha kvar den som back-up.

Jag önskar att jag hade något liknande... flyttade till Århus på Jylland (fick jobb där) för ca 1 månad sedan o trivs inte alls, vill hem till Sverige så fort som möjligt, vilket inte alls är lätt eftersom jag inte vill bli arbetslös igen... så mitt råd är hyr ut!
Förhoppningsvis blir ditt liv i Kph bara bra! men i fall att...

2006-08-25 @ 19:40:45
Postat av: Ellinor

Katarina: Jag var också lite skeptisk till att börja med "riktiga" tabletter, men eftersom jag haft sömnproblem sedan 2002 så kändes det som om det var dags (hälsokostpreparat har inte funkat för mig heller). Testade först Propavan som inte hjälpte mig ett dugg och nu kör jag på Imovane som är UNDERBARA (om man nu ska rekommendera piller)! Det var min läkare som föreslog det men jag tror inte alls att det är så svårt att få ett recept om du bara förklarar din situation. De är dock beroendeframkallande och jag tar de inte varje natt - även om det är rätt frestande - utan främst då jag är trött men inte kan slappna av tillräckligt för att somna. Man ska vara trött då man tar dem och sedan brukar jag lägga mig och läsa ca 20 min. Man känner sig lite tung i huvudet efter en stund och då släcker jag och somnar rätt snart. Jag har inte märkt av några biverkningar alls som t ex dåsighet dagen efter. Enda "nackdelen" är kanske att jag kan sova väldigt länge på dem så om jag vet med mig att jag MÅSTE komma upp kl 7 om jag typ tar dem vid midnatt så låter jag hellre bli (fast man KAN ju ta sig upp om man vill). Men efter 4 timmar så går de egentligen ur kroppen enligt min läkare. Kort sagt, jag har bara gott att säga om sömntabletter och känner du att du behöver det i perioder så tycker jag absolut inte att du ska vara rädd för att ta dem!

Postat av: Ellinor

Tessi: Ja, det verkar vara många som är inne på samma spår.. och jag vet väl att det är det "rätta" egentligen även om det känns som så mycket jobb (är såklart övertygad om att jag kommer trivas i Kphm!) med att hålla på och ha kvar lägenheten. Men nu måste jag ju såklart fråga, varför trivs du inte i Århus?

2006-08-26 @ 01:25:59
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Tessi

Hej igen...
Det är en lång historia, har skickat dig ett mail... hoppas du har lust o ork att läsa det och kanske ge dina synpunkter på min situation, trots att du inte känner mig. :-)

2006-08-26 @ 09:57:39
Postat av: Ellinor

Tessi: Tack för ditt mejl som jag såklart "orkade" läsa! Ska iväg till jobbet strax igen :/ men jag lovar att försöka hinna svara på det antingen i natt eller imorgon. Hoppas du får en bra dag!

2006-08-26 @ 14:34:26
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Li

Katarina: Jag tar Imovane och känner några som gör det. En vanlig biverkning är besk smak i munnen och en del får huvudvärk dagen efter. Men annars funkar dom kanon.

2006-08-27 @ 21:05:57
Postat av: M

förresten! lapplands texas lgh:en tog inte så särskilt lång tid att få, right? vbh har liiiten kötid och för en lgh där din ligger tar det inte så lång tid. om du inte känner att du måste kunna flytta hem på stört, fast då är det iofs någon som hyr din lya. få vill hyra på en månads uppsägningstid. av erfarenhet rekomenderar jag 2månaders ömsesidig. man får lätt skrämselhicka när nån vill dra om man bestämt mindre tid. så lätt är det inte, trots allt, att hitta någon bra inneboende...

2006-08-28 @ 00:31:15
Postat av: Ellinor

M: Mja, stod i kö i nästan 3 år innan jag fick den (sökte iofs inte innan eftersom jag bodde i Skövde) och nu har jag ju stått där i 2 igen (kötiden börjar ju om då man får lgh). Fast skulle jag vilja flytta tillbaka är nog chansen större att jag skulle välja Sollentunahem, har stått där i 5 år och ligger långt upp på kölistan. Har varit med lika länge i Roslagsbostäder fast Norrtälje, Rimbo etc ligger ju liiite långt bort! Har fortf inte bestämt mig betr 2:a hand. Det beror som sagt lite på skattereglerna med, ska till Skatteverket imorrn och ställa lite questions tänkte jag. Så det är inte enbart för att det är jobbigt att leta bra inneboende som jag tvekar..

2006-08-28 @ 02:28:48
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se