ADVENTSMYS

Man kan adventsmysa fast hemmet ser ut som ett bombnedslag. Tänt ljus i köket, senaste Top Model-avsnittet, te och "ungkarlspepparkakor" som mamma gjort (färdig deg + osthyvel - fast hon använde nog kniv). De senare tycker jag är mycket godare än vanliga.. ingen pepparkaksfantast egentligen. Det tråkiga med Danmark är att ljusstakar och stjärnor i fönstren inte riktigt slagit igenom (å andra sidan dekorerar de fasader, träd och sånt i city desto mer) så man får ingen direkt julkänsla då man kikar ut genom fönstret trots att det är första advent. Ska iofs inte beklaga mig, har inte heller satt upp någon av mina stjärnor men det är för att jag inte har någonstans att hänga dem. Fönstret i vardagsrummet är upptaget av en pendellampa och i köket är det "delat" så den skulle knappt synas utifrån. Ska leta ljusstake på stan imorgon istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se