DAN FÖRE DAN FÖRE DAN FÖRE DAN..

9 dagar kvar till jul och det vore ju hygglo om den där omtalade julkänslan ville vara så snäll och infinna sig snart! Slog in massa paket och hade mig igår men nada då heller. Det var mest jobbigt. Har närapå bestämt mig för att inte göra något julgodis i år (buhu, knäck..) utan det får räcka med lussekatter och fusk-peppisar (färdig deg) i början av nästa vecka. Och det sistnämnda ska jag ju göra ett pepparkaksträd av, tror det blir fint! Vad gäller maten har jag också noll inspiration. Dansken och jag ska prata ihop oss i helgen om vad vi vill ha för något på julbordet men än så länge känner jag mig mest lite äcklad vid tanken på julmat. Dessutom har ju min magsäck krympt till jordnötsstorlek typ för jag kan knappt äta något numera utan att bli tokmätt direkt och hur kul är det på julen...? Vårt julbord får bestämt bli la crème de la crème - bara det allra göttaste som man inte vill vara utan. Vik hädan, prinskorv och sylta!

Min mamma och hennes sambo är ändå snäppet värre för de ska inte fira jul alls i år. Jag har åtminstone viljan kvar. Naturligtvis är det R:s idé för jag och brorsan får fortfarande julklappar av mamma (pengar till mig som hon kommer skicka instuckna på en igenklistrad sida i en tidning som hon stoppar i ett kuvert har hon redan förkunnat) och kommer ge också. R har dock med bestämdhet sagt ifrån om julklappar till honom och dessutom kommer han, enligt mamma, ta illa upp om han ser andra öppna så hon och brorsan ska träffas ett par dagar innan och byta sina. Helt vrickat. Okej om han inte vill ha något men då är det väl han som får anpassa sig efter de som faktiskt firar - de ska inte behöva smussla sådär! Någon julmat kommer de inte heller äta. Stackars brorsan ska dit och äta lunch på julafton och då kan man ju undra vad det blir.. linsgryta? Nej, jag tycker det hela känns rätt barnsligt och mer som en provokation från R:s sida. Tror mamma i hemlighet inte är så glad åt det alls men jag kan ju ha fel.


Kommentarer
Postat av: Frida

Ojoj det där låter inte alls kul.Trots att inte samma julkänsla infinner sig längre så kommer jag aldrig kunna ge upp julen. Det är ju den bästa tiden på hela året =)

Postat av: Ellinor

Frida: Det bästa är nästan veckorna före med alla förberedelser.. Då julafton väl kommer har jag nästan hunnit lessna. Det är därför jag vill ha julkänsla nununu :)

2006-12-14 @ 23:53:34
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Annie

Visst e det trist att inte byta julklappar! Jag fick beskedet att vi inte ska byta inom familjen i år, två av mina bröder (läs deras fruar) önskade det och så blev det :( Tror jag och andra brorsan köper något till varandra iaf - bara för att visa att vi protesterar mot det dumma beslutet! Ok jag är 27 men det är något visst ändå med att öppna sin julklapp :)

2006-12-17 @ 09:15:38
URL: http://solovely.blogg.se
Postat av: Ellinor

Annie: Det spelar ingen roll hur gammal man är - också 27 - det är klart är det fortfarande är lika roligt med julklappar! Fast man inser väl att man är vuxen nu då dessa diskussioner dyker upp.. "julen är till för barnen" blablabla :/

2006-12-18 @ 16:10:17
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se