KÖP DET.. OCH DET.. OCH DET..

Ur gårdagens befallande mail med "listan-över-vad-du-ska-ta-med-dig-från-Sverige-i-helgen" till K:

Numero uno: Glöm INTE min lilla tygväska + handskarna jag glömde i din bil!
Övrigt
- 4 påsar saffran (finns bakom kassan i affären)
- 500 g lättKesella (vet inte hur många burkar det blir, kanske två)
- Hela kryddnejlikor (finns i kryddhyllan - EJ malen)
- 2 "korvar" med pepparkaksdeg
- En påse sötmandel (gärna färdighackad om det finns)
- En kartong 100pack Earl Grey te (nej, det är inget jag behöver för att baka men det är ju så fruktansvärt dyrt här! Brukar köpa det på ICA, tror det kostar ca 30:-, du vet vilket paket jag brukar ha..)
Och om du hinner..
- Ett par flaskor Blossa Glögg från Systemet (max 10% alkohol)

Hm, känner mig som mästrande flickvännen som inte litar på att han hittar något själv.. :) Men någon glögg blir det inte. Han menade på att IRMAs var godare och skulle det knipa så såg jag faktiskt att de hade Blossa på Magasins "Mad & vin" igår. Det blir kul att skriva listan över vad han ska ha med sig till nästa helg!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ta med en midsommarstång också, när du ändå är på gång. Och en dalahäst.

Postat av: Ellinor

Charlotte: Varför inte..? Nej, men har ändå bara bott här i 2 veckor och även om allt ovan säkert finns här med (fast Kesella finns inte!) så vågar jag ännu inte lita på att det faktiskt är lika bra som det jag är "van" vid. Men det kommer det också.

2006-12-14 @ 18:13:46
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se