SÅ GÅR ETT ÅR FRÅN VÅRA LIV OCH KOMMER ALDRIG ÅTER

I backspegeln

Det är dags att se sig om i backspegeln på nådens år 2006 och åtminstone försöka göra något sorts bokslut. Jag är lat och använder mig av
förra årets lista.

Det bästa som hänt
2005 var det en flytt.. 2006 upprepades proceduren - den här gången från Stockholm till Köpenhamn. Även om jag bara bott här en månad så känns det så bra och jag ångrar mig inte ett ögonblick! Här vill jag bo, här vill jag leva.. på obestämd framtid.

Det sämsta som hänt
I februari kan man väl säga att jag gick in i väggen. De alltför höga krav jag ställer på mig själv tog ut sin rätt efter månader av magont - såväl bokstavligt som bildligt - och jag gav efter. Tyvärr innebar inte det att jag tog mig den tid som behövdes för att komma tillbaka men i och med att jag slapp de måsten som fått mig att må dåligt så kändes det ändå mycket bättre efter en tid. Idag har jag kanske fortfarande inte hittat riktigt rätt med vad jag vill göra av mitt liv men jag är inte längre stressad över det.

Det konstigaste som hänt
Det har inte hänt så mycket som jag rubricerar som "konstigt" men jag har fått reda på både en och två sanningar om K som andra människor antagligen skulle reagera på i stil med "Och du är fortfarande tillsammans med honom? Vad konstigt!" om de visste om det. Det senaste "erkände" han på riktigt för bara ett par dagar sedan (fast jag tog reda på det själv för en tid sedan) och det är rätt konstigt men i och med att det inte är aktuellt längre så bekommer det mig inte så mycket.

Det turligaste som hänt
Kanske att jag lyckades spara ihop så pass mycket pengar att jag faktiskt äntligen hade råd att flytta. Det är ju inte direkt gratis. Överhuvudtaget har jag varit sjukt sparsam men ändå haft råd att unna mig saker.

Det roligaste som hänt
Det är såklart flytten, men för att variera mig lite så var det ju ganska roligt att åka med dansken till Kina i somras också.

Det bästa jag köpt
Kinaresan gav ju klart mest. I klädväg måste jag säga den här klänningen som jag älskar!

Den roligaste festen
Oj, den roligaste..?! Jag har visserligen inte varit någon direkt partytjej i år men kan ändå inte komma på någon som var direkt minnesvärd. Kanske får återkomma på den här punkten.

Den bästa semestern
Har bara haft en - Kina i juli. Sedan hade K och jag en helg i Köpenhamn i samband med vår 1-årsdag och det var också mysigt..

Det bästa jag fått
Dansken är alltid det bästa jag har!

Häng på ni också om ni vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se