I-landsproblem: dagkräm

Våndats i flera dagar hur jag ska göra nu då min 15 ml-burk Clinique Moisture Surge Extra har tackat för sig. Den har helt klart done the trick men det jag egentligen suktat efter ett tag nu är en dagkräm från Dermalogica (har en liten tub Oil Control Lotion men vintertid behöver jag mer fukt än så). Problemet är att jag inte vet vilken som bäst passar min hud - gissar på Active Moist eller Skin Smoothing Cream - och eftersom jag i julklapp fick en ansiktsbehandling här där de använder sig av just Dermalogica-produkter hade jag tänkt att de skulle få tala om det för mig då. Hittills har jag inte haft tid att gå men nu tänkte jag ringa och boka en behandling så snart som möjligt. Eftersom jag lider akut dagkrämsbrist (har lite kvar av diverse gamla burkar som jag använder nu) är jag dock rätt sugen på att buda hem någon av Dermalogica-krämerna så länge men det känns rätt korkat om det sedan skulle visa sig vara helt "fel" för mig. Funderat på att köpa en ny Clinique-burk men är inte det oekonomiskt då jag ändå kommer vilja köpa Dermalogica efter behandlingen...? Ni hör - jag har verkligen problem! ;) Kanske istället borde satsa på någon budgetvariant? Någon som kan rekommendera en bra (och billig) dagkräm? Jag har blandhy.. fet t-zon och får ibland kvisslor men den behöver även mycket fukt - bra dock om krämen är oljefri. Har hört en del gott om Garniers produkter - kan det stämma?


Kommentarer
Postat av: Cicci

Haha!Jag har också exakt samma problem!Är också sugen på Dermalogica&fick också presentkort på ansiktsbehandling - men jag fick tid först den 18april (på elisabetskolan i sthlm,de hade inga andra tider..)!Så,nu vet jag inte heller vad jag ska göra..men på 1½ månad hinner jag kanske använda en burk av nån budgetskit så länge..

Postat av: Tingeling

Troligast är att du behöver skin smoothing cream nu på vintern, om du inte har väldigt fet hy. Jag har blandhy och använder active moist vanligtvis, men nu när det är så kallt och uttorkande för hyn så använder jag skin smoothing. Skillnaden mellan dem tycker jag är att skin smoothing är lite tjockare i konsistensen, och går in lite mer i huden. Men utan att göra den fet eller oljig. Så go for skin smoothing:)

2006-02-27 @ 08:27:01
URL: http://tingeling.squarespace.com
Postat av: Ellinor

Cicci: Typiskt! Känner inte till Elisabetskolan men antar att de har elevbehandlingar och att det är därför man får vänta så länge.. :/

Tingeling: Tack för tipset! Har också hört mycket gott om just Skin Smoothing men jag är så himla snål *s* och funderar lite så att det blir snart varmare i luften och då blir min hy betydligt oljigare.. och just nu har jag inte råd att köpa båda två så då kanske jag borde vara lite förutseende och köpa den andra till sommaren. Vi får se, hoppas på att få en tid för ansiktsbehandling den här veckan eller nästa.

2006-02-27 @ 10:12:47
Postat av: Hanna

Ett budget tips är Niveas dagkräm för känslig hy, den använder jag nu då jag är i samma situation som dig (=inte bestämt mig för vad jag ska satsa på MD eller Dermalogica)....tror att jag har liknande hy som dig, efter vad jag har läst att du skrivit. Lycka till!

2006-02-27 @ 10:27:39
URL: http://hannas.webblogg.se
Postat av: L

Lumens kräm i tub "matt touch" kostar 80 kr på åhlens tror jag. Den är oljefri och ger inte fett utan fukt. Den är jättebra om man kan ha lite fet hud ibland. Man känner sig fräsch & härlig efter, den e återfuktande utan att kännas fet...

Jag tycker iaf om den :) den kostar ju inte så jättemkt så kanske värt att testa?

Ett annat tips är att medan du väntar på att ha tid för den där behandlingen, gå till affärer som kicks eller åhlens och be om prover på krämer du e intresserad av :)

2006-02-27 @ 11:37:22
Postat av: hotspot

Jag tycker att du ska satsa på en budgetvariant så länge. Mitt tips är all day aqua som tillför mycket fukt, ett bra budgetalternativ om du frågar mig :)

2006-02-27 @ 11:43:02
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Maria

Hm. Skin Smoothing tycker jag är för relativt torr hy faktiskt. Jag använder den på vintern, men börjar redan känna att den är lite för tung.

Min rekommendation är att gå till en återförsäljare och göra en face mapping, om du går till ett lite mindre ställe så brukar de ha tid över att göra det :)

2006-02-27 @ 12:02:45
URL: http://maria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se