FLOPP

Hahaha, den där "supportertävlingen" i centrum visade sig bli en duktig flopp..! Meningen var att de skulle få in åtminstone 60 anmälda som skulle visa upp sig på scenen mellan kl. 12 och 16. Sedan skulle deras bilder finnas ute på hemsidan för folk att rösta på varefter 25 personer skulle plockas ut för juryn att välja ut 10 som "vinner" och får ingå i "supporterklubben" som ska delta i en reklamkampanj, göra reklam för centrum på olika evenemang etc. Då jag stack, ungefär 20 över 1, hade 12 personer anmält sig.. varav ett par "byfånar" och resten småbarn typ. Jag tyckte det var pinsamt, inte minst för "pseudokändisarna" de släpat dit i form av Måns Nathanelsson och Anton Körberg som skulle hålla i jippot. Centrummänniskorna sprang verkligen runt och försökte övertala folk att ställa upp.. lite frestande var det i och med att de 10 som till slut blir utvalda vinner 1000:- i presentkort men att finnas på reklamtavlor över hela byn och springa på hockeymatcher och tjoa - nej tack! Själv stod jag mest i vår lilla hörna och försökte få folk att komma och ta en karamell och "tycka till" men det gick inte så bra det heller. Alkoholiserad pensionär stod och berättade sitt livs historia för mig i 10 minuter, sedan kom en tant och undrade "vad sjutton vi ska med ännu en tidning till?". Inte att förglömma byfånen som kom och var allmänt jobbig och alla barn som bara kom och grabbade åt sig godis. Oj, vilket bra sätt att spendera en förmiddag!

Nu ska jag i alla fall stryka lite jobbkläder och göra mig presentabel, ordna tacos till middag innan det bär av in till stan. Ha en fortsatt trevlig lördag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Trevlig lördag du också, men du borde verkligen inte jobba så mycket. Kul att du är tillbaka på bloggen! :)

2006-01-28 @ 15:38:07
Postat av: lill-elin

jag flyttade till väsby i somras(är från göteborg) för att jag träffade mitt livs kärlek som bor här.
det är väl ok men centrumet ger mig en smått tragisk känsla.. tyvker inte om förortsgallerior överhuvudtaget. blir nog flytt när vi får råd,förhoppningsvis i en inte alltför avlägsen framtid:)kram!

2006-01-28 @ 16:05:18
Postat av: Mei

Hehhee, tänkte utmana dig också faktiskt. Men sen sket jag i det :P

Postat av: Ellinor

Anna: Nej, jag borde väl inte.. men vad gör man inte? :)

Lill-Elin: Kul att du också bor här, var bor du? (Jag bor i Prästgårdsmarken). Har bara bott här 1 år själv, håller med om centrumet.. eller ja, om hela stället egentligen och vill också flytta. Men förstahandskontrakt är ju svåra att få och bostadsrätt finns det inte $ till :( Hoppas du & pojkvännen i a f hittar något inom en snar framtid!

Mei: Det gjorde du rätt i.. ;)

2006-01-29 @ 13:00:46
Postat av: lill-elin

bor i runby, helt ok.lugnt och skönt område iallafall.
nej,1:ahandskontrakt växer inte på träd. dröjer nog många år innan man kan köpa en bostad:( man får försöka trivas så mycket man kan tills dess ;)
var ligger prästgårdsmarken?har inte läst m ig hitta här än..

2006-01-29 @ 19:45:45
Postat av: Ellinor

Lill-Elin: Ja, Runby är helt okej.. Prästgårdsmarken ligger precis i närheten, på andra sidan rondellen där vid Hemköp. Också ett lugnt område. Då sitter vi säkert på samma buss ibland då :)

2006-01-29 @ 20:57:35
Postat av: lill-elin

säkert;)

2006-01-30 @ 12:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se