(O)VANANS MAKT

Haft en smärre bloggpaus nu ett par dagar.. både för att återhämta mig lite mentalt efter den senaste tidens känslomässiga berg- och dalbana och för att det har varit en del jobb. Jätteglad för alla uppmuntrande kommentarer jag fått förresten - tack!!!

Nu lättar vi upp lite - blivit utmanad av både
Lindisen och Eleonore som båda tycker jag ska erkänna att även solen har sina fläckar.. ;) Sagt och gjort.

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1. Jag är en liten hamster som alltid måste ha pengar undanlagda - inte "sparpengar", bara sådana jag kan spendera om jag känner för det. Således har jag aldrig pengar i mina ögon fast jag alltså har det..

2. Att jag är perfektionist innebär inte att jag är pedant.. är otroligt dålig på att lägga tillbaka saker och ting på sin plats hemma och fixar till det först då jag inte står ut längre.

3. Jag köper saker på kredit / konto, inte så att det blir ohållbart (kredit på 10 000 + konton hos ett par postorderföretag) men det är ändå inte bra.

4. Jobbmässigt har jag ibland svårt att säga nej till saker utöver vad jag "måste", är för snäll och ställer oftast upp även om det frestar på helt enkelt.

5. Har en förmåga att ibland spela martyr..

Jaha, vilka ska jag utmana då? De flesta har väl redan gjort det och jag har inte riktigt koll.. Men ok, vi säger Helena, Mialottan, Mei, Daniella och Louise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se