POWERYOGA?

Varför ska det vara så svårt att hitta ett ställe i (Sthlms) city eller norrort som lär ut poweryoga eller någon annan mer fysisk form av yoga? Har tidigare varit och testat på Skandinavisk Yoga- och Meditationsskola men tyvärr var det alltför mycket meditation/andning för min smak, behöver en mer fysisk variant. Vill heller helst inte träna Ashtanga (som ju många kallar för Poweryoga) + att jag skulle föredra ett ställe som enbart är inriktat på yoga (dvs inte ett gym). Många krav har jag.. men är det någon som har tips på ett bra ställe vore jag tacksam!

Kommentarer
Postat av: hotspot

Tror att det är svårt att hitta någon som kör poweryoga på ett yoga-ställe. Poweryoga är väl (så vitt jag vet) ett uttryck som gymmen hittat på för deras form av ashtanga yoga som inte är "äkta" ashtanga utan mer anpassat till gym, högre tempo och mer fysiskt inte så mycket meditation etc. Jag kan ha fel...

Postat av: Ellinor

Hotspot: Du har helt rätt.. tänkte inte riktigt på det. Antar att jag får välja, antingen Ashtanga på ett "riktigt" ställe eller poweryoga på gym.. äsch då!

2006-01-11 @ 14:56:16
Postat av: SJT

Jag vill också träna poweryoga.. Och tänk på mig, jag bor inte ens i närheten av sthlm, svårt att hitta här :(

2006-01-11 @ 18:01:05
URL: http://sandrajt.blogspot.com
Postat av: Nannis

Kanske det här stället är något för dig: http://www.yogayama.se/

2006-01-11 @ 20:47:37
Postat av: Nannis

Konstigt, mitt inlägg försvann!? Jag tänkte bara tipsa dig om ett yogaställe i Stockholm: www.yogayama.se. Där kan du nog hitta det du söker i yoga-väg!

2006-01-11 @ 21:18:06
Postat av: martina

testa bikram yoga, valdigt fysiskt kravande. jag vet att det ska finnas ett stalle i sthml som har det nu, laste en artikel om hon som skulle oppna det. vet ej var dock men sok pa natet, har i london finns det en manga stallen med det.

2006-01-12 @ 15:42:48
Postat av: Susanne

Sats har väl ngt liknande? I alla fall hade E2 (i Väsby i alla fall) "Ashtanga yoga" innan de blev Sats. Kolla på www.sats.se

2006-01-12 @ 21:33:15
Postat av: Ellinor

SJT: Då får man nog vända sig till gymmen.. fast där är ju alla yogapass alltid fullproppade!

Nannis: Tack för tipset, känner igen URL:en och ska kika på!

Martina: Bikram.. värmeyoga inte sant? Ja, jag vet att det finns ett ställe i Sthlm som har det, hittade det på "Allt om Sthlm" men det verkar inte finnas någon hemsida. Eftersom jag inte har så mycket vana ska jag nog börja med något inte fullt så avancerat men det verkar helt klart spännande!

2006-01-12 @ 21:33:33
Postat av: Ellinor

Susanne: Japp, SATS i Väsby (f d E2) har yoga men där vill jag inte träna, de är ju så very expensive + att jag har generellt svårt för just SATS.

2006-01-12 @ 21:35:02
Postat av: Karina

Hej

Jag vet två ställen som har riktigt bra poweryoga i city. Balanee (balancetraining.se) samt Åhlens stockholm Day spa (stochholmdayspa.se). De instruktörer som arbetar där är väl förtrogna med yogatraditionen och inte bara utbildade på några få dagar som många poweryoga instruktörer på andra gym är (läs SATS....). De har gått flera år i utbildning. Poweryogan skiljer sig enomrm åt på olika ställen så se till att få en lärare som har en bra utbildning.

2007-01-20 @ 14:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se