SJUKLINGEN

Ja, sent omsider drabbades också jag av flunsan! Eller vad det är, vet inte riktigt för det gick så ruskigt snabbt. Under gårdagen (då jag jobbade) kände jag av lite halsont plus att en ordentlig värk i kroppen bredde ut sig under dagen (vilket jag avfärdade som p g a mitt tortyrredskap till kontorsstol). På bussen höll jag på att börja lipa för att jag kände mig så risig och dessutom var jag dum nog att fortsätta förbi min hållplats för att hämta ut ett paket. Naturligtvis lyckades jag missa bussen tillbaka (den vänder några hållplatser efter utlämningsstället och kommer tillbaka samma väg) och fick traska den dryga kilometern hem. Kombinerat med kylan och det tunga bokpaketet bara rasade allt då jag kom hem.. kröp raka vägen ner i ett varmt bad och efteråt drabbades jag av den stora frossan - under varmt duntäcke iklädd tröja, byxor, munkjacka och morgonrock. Sov i omgångar från sextiden, då jag inte satt vid toaletten och väntade på att spy eller kröp ut i köket efter vatten eftersom jag var för yr för att stå upp. Vid 23-tiden klarade jag inte av att ligga i sängen längre eftersom det gjorde så ont i hela kroppen.. kröp ihop i soffan och åt lite glass för att inte svälta ihjäl. Efter ett tag blev det faktiskt lite bättre, tror att febern sjönk undan något (glass hjälper mot allt!). Ringde och sjukanmälde mig imorse, har nog inte feber längre - kanske lite - men känner mig fortfarande risig och har jävligt ont i halsen/öronen vilket är värre än yrseln. Får se hur det blir imorgon, tyvärr är det deadline på fredag och jag har fortfarande saker att färdigställa så tänker åtminstone sticka ner och hämta lite saker att jobba med. Det som stör mig mest är att jag fick tacka nej till att jobba på restaurangen ikväll - behöver ju pengarna! Hoppas på att kunna jobba torsdag/lördag istället, det är nog inte så smart att servera mat om man inte är frisk.. Nu ska jag i alla fall dricka mitt Yogite och krypa ner i sängen tror jag - Djävulen bär Prada lockar!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas du känner dig piggare snart!!

Postat av: Jen

När du piggnat till så kan jag tipsa om att ta en sväng förbi etos där dom har 75% rea... riktig rea alltså. Hittade mycket fint som lipfinity för 33kr ord 130kr, smink från no.7, tony and guys schampoo och balsam för 25kr (100kr) Dessutom har dom Pilgrim smycken på kungsgatan.. 75% REA, hittade några riktigt fina! Skynda fynda!

Krya på dig! MvH

2006-01-11 @ 13:50:18
Postat av: Ellinor

Ida: Tack, det hoppas jag också för det går inte an att vara sjuk med en deadline..

Jen: Tack för tipset! Har nog varit på Etos 1 gång eller så tror jag..

2006-01-11 @ 14:21:48
Postat av: sara

stackars dig - hoppas du är piggare nu
kramar

2006-01-11 @ 15:38:28
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: sparris

Det där lät exakt som min helvetesinfluensa jag hade för några år sen-minus spyendet tack å lov...

Bara att barrikadera sig med magnecyl och utspädd juice i några dagar. krya på dig!

2006-01-11 @ 19:42:32
URL: http://blekgul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se