SNÖHELVETE

Snöhelvete

Det syns väl inte så alldeles väl på bilden som är tagen från mitt vardagsrumsfönster men snön vräker ner ute för what.. tredje dygnet i sträck och jag är så less på s**ten att jag kan kräkas. Varför bor man på Nordpolen egentligen?! Igår kväll kom jag försent till jobbet efter att SL som vanligt lamslagits av väderleken (varför lär de sig aldrig?) och på vägen hem var det samma visa med den skillnaden att det dessutom ledde till att jag missade bussen och fick gå hem i snöstorm (för det var det verkligen, blåste iskalla vindar och snöade). Då jag nästan var hemma mötte jag en familj med en liten vovve och då jag närmade mig vände hunden och sprang tillbaka.. vägrade att komma innan jag hade gått över gatan. Tänk att jag t o m kan skrämma livet ur hundar :) Om några timmar måste jag ge mig ut igen, suck!

Kommentarer
Postat av: mamselamsen

Snöhelvete.... finns det ett bättre namn?

Postat av: Ellinor

Mamselamsen: Nej.. jag tror faktiskt inte det! :)

2006-01-22 @ 16:47:18
Postat av: whippet

Det är bara att lära sig att när det är snö eller löv så är lokaltrafiken försenad och man är tvungen att starta tidigare.

2006-01-23 @ 11:17:50
Postat av: Ellinor

Whippet: Ja, men det ska ju för h**vete inte behöva vara så..!

2006-01-23 @ 12:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se