SÖNDAGSFULBLOGG

Dagen (eller ja, hela helgen om man ska vara petnoga) har tillbringats med att försöka kurera mig efter flunsan. Inte gått något vidare tydligen eftersom jag fortfarande är risig, ingen feber men yr pga den omväxlande rinnande, omväxlande täppta näsan.. ont i halsen och öronen. Armen är åtminstone på bättringsvägen, i fredags kunde jag inte ens lyfta den - nu känns den bara lite öm så det var nog inte någon spricka det handlade om, bara en muskelbristning eller dylikt. Spenderat mesta tiden i sängen tillsammans med Da Vinci-koden (ja, jag är sist på jorden att läsa den!). Hade varit skönt att känna sig utvilad till morgondagen men icke.. I alla fall så surar jag mest över de ca 1800:- jag förlorat genom att inte jobba på restaurangen i veckan, tusan också men vad hade jag för val?! Nu får jag tjata järnet på A att få jobba en del under veckan som kommer istället. Tänk att man ska vara så pengakåt - eller ja, de går ju faktiskt mest till att betala räkningar. Roligare kunde man ju ha det.. Nu ska jag göra i ordning en matlåda till imorgon av middagen jag lagade - någon sorts risotto med stekt ris/ägg, lök, tärnad bacon, champinjoner och majs. Slut på dagens fulblogg!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

skönt att höra att man inte är ensam om detta känna-sig-ful-efter-sjukan syndromet. känner igen mig allt för väl.

2006-01-18 @ 22:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se