AVSLÖJANDEN

Icke Beijing-relaterat egentligen (alla rara läsare får förresten stå ut med att det blir en del tjatande om det några dagar framöver) men faktum är att resan hade kunnat bli en riktig katastrof! Allra första kvällen fick jag nämligen reda på någonting om K som han hållit hemligt i över 1 år nu. Det är egentligen ingenting fruktansvärt och jag kommer säkert berätta det så småningom men just nu är jag inte så sugen på att höra de förebråelser från omvärlden som jag vet skulle komma om jag sa det..

Jag har ju känt på mig att det funnits någonting han inte berättat för mig och jag förstår mycket väl att han drog sig mer och mer för att säga sanningen ju längre tiden gick. Ingen av oss kunde ju ana att det som från början bara var ett spännande helgäventyr skulle visa sig leda till någonting seriöst och vi skulle antagligen inte ha varit där vi är nu om han hade sagt som det var från början. Enligt honom har han velat säga det så många gånger men han har - med rätta - varit rädd för hur jag skulle reagera. Nu blev det inte så illa som han kanske befarade.. visst, jag var ledsen och lite chockad i ungefär en dag men sedan sjönk det in och jag inser att det inte är hela världen - att han betyder för mycket för mig för att jag ska göra det här till en big deal. I vissa avseenden är det ett problem men jag väljer att fokusera på att det faktiskt är honom som person jag älskar och att omständigheterna runt omkring inte är det viktiga. Det känns åtminstone skönt att ha fått reda på det..

Och nej, det handlar inte om att han skulle ha ett annat förhållande / vara gift eller någonting sådant. Fullt så accepterande är jag inte.


Kommentarer
Postat av: Maria

Men oj!
Jag blev inte ALLS nyfiken nu! ;)

2006-07-19 @ 18:17:58
Postat av: Ellinor

Maria: Haha! Ja, jag är bra på att säga A men inte B. Men det kommer säkert så småningom.. brukar inte kunna hålla mig så länge.

Postat av: Helena

Nu hoppas jag ju såklart att det inte är nåt som är allt för illa, men vad skönt ändå att få det där beviset på att förhållandet är starkt nog att klara av en hel del.

2006-07-19 @ 18:36:35
URL: http://lipglossbitch.se/blog
Postat av: Ellinor

Helena: Det är det inte (för illa alltså) och jag är faktiskt lite "stolt" över mig själv som inte överreagerade och efter den första chocken inser att det inte är så farligt.. att vår relation är värd för mycket för att ge upp den pga detta.

2006-07-19 @ 18:44:37
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anonym

när kommer de snaskiga detaljerna?

2006-08-02 @ 01:56:09
Postat av: Ellinor

M: Jag har inte riktigt bestämt mig för OM det kommer något avslöjande. Måste smälta det 100% själv först + att skriver jag det här innebär det att folk som jag inte är säker på att jag vill ska veta det får just veta..

2006-08-02 @ 03:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se