FRAMTIDSBESLUT FATTAT

För en tid sedan skapade jag ju den där pollen lite för att få utomståendes perspektiv på beslutet om min framtid jag står i begrepp att fatta. De flesta (38,3 %) verkade tycka att jag borde satsa på kärleken och flytta till K i Göteborg, på andra plats (34 %) kom förslaget om att byta min lägenhet mot något i Malmö så länge och försöka skaffa jobb på andra sidan sundet och - så småningom - bostad där med. Nu kan jag i alla fall meddela att jag inte alls tänker följa majoritetens åsikter utan jag har bestämt mig för att satsa på att söka både jobb och bostad i Köpenhamn med en gång (det 21,3 % av er röstade för). Om jag tänker hyra ut min lägenhet här i 2:a hand eller säga upp den helt enkelt beror lite på hur snabbt jag måste vara på plats i Köpenhamn då jag väl lyckas skaffa mig ett jobb (vilket jag håller tummarna för att jag klarar inom en inte alltför avlägsen framtid!).

Lite av anledningen till att jag nu äntligen beslutat mig för att ta itu med hela karusellen är för att K och jag kommit fram till att det vore smart att skaffa en lägenhet han också kan bo i då han är i Köpenhamn (vilket är nästan lika ofta som han är i Göteborg, därför kommer vi att ses lika mycket som vi hade gjort om jag bott där). 2:a handslägenheter där är minst lika dyra som de är här hemma - däremot verkar de inte så svåra att få tag i - så därför underlättar det betydligt för mig att ha någon som betalar en del av hyran.. dessutom hade han ju bott hos mig då han var i stan i alla fall så det är bara fördelar! Vi blir deltidssambos kan man kanske säga.

Hur långt tid allt det här kommer ta vet jag inte riktigt men jag satsar på att det blir av kanske någon gång i oktober-november. Det känns rätt det här, jag är färdig med Stockholm och Sverige för ett bra tag framöver..!

Kommentarer
Postat av: Dan

Spännande! Lycka till!

Postat av: Ellinor

Dan: Tack! Kan behövas..

2006-07-23 @ 12:33:45
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Hedgehog-Sara

good for you - kör på det du vill göra - resten ordnar sig!!

2006-07-23 @ 12:38:51
Postat av: M

Om det är det du vill är det klart du ska satsa. Kul att bo närmare killen också, kan bara bli bra ju :)

2006-07-23 @ 16:14:26
URL: http://theprinzessinway.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Hedgehog-Sara: Det är så jag ska tänka.. tyvärr har jag en tendens att oroa mig för allt i förväg *suck*

M: Det är det jag tycker också! Win-win situation :)

2006-07-23 @ 16:23:43
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anna

coolt, du kommer trivas i köpenhamn!

2006-07-24 @ 09:32:24
URL: http://mandalaya.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Anna: Weee, I think so too! Fast jag vill ju flytta nununu och inte vänta tills jag får jobb och lägenhet! Fast man måste väl vara lite realistisk..

2006-07-24 @ 12:26:58
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Heidi

Jätteroligt att du bestämt dig! Tror det kommer att bli hur bra som helst! :)

2006-07-25 @ 16:09:31
Postat av: Ellinor

Heidi: Det tror jag också :)

2006-07-26 @ 10:47:40
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Anna

Gud vad bra och kul! You'll be so happy! :D

2006-07-26 @ 11:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se